با ما همراه باشید

اتاق خبر

تخفیف 90 درصدی شهرداری پیشوا برای تجمیع قطعات بافت‌های فرسوده

سرپرست شهرداری پیشوا گفت: ساکنین محله های هدف برای تخریب و نوسازی بافت‌های فرسوده 70 درصد و برای تجمیع قطعات ملک‌های خود 90درصد مشمول تخفیف شهرداری پیشوا قرار می گیرند.

سیدعباس طباطبایی سرپرست شهرداری شهرستان پیشوا اظهار کرد: در طرح بافت های فرسوده محله های هدف شهرستان پیشوا که آقای تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران نیز بازدید کردند کسانی که قصد تخریب و نوسازی دارند شهرداری به این عزیزان 70 درصد و کسانی که تمایل به تجمیع ملک های های خود به ملک های بزرگ تر داشته باشند تا 90 درصد تخفیف تشویقی خواهد داد.

وی افزود: همه این کارها منوط به مجوز شورای شهر و کسب اعتبارات است که همه مراحل انجام شده است و موافقت شورا نیز گرفته شده و تمام پیگیری را نیز انجام دادیم این طرح از ابتدای آذرماه انجام خواهد شد.

طباطبایی با اشاره به طرح تشویقی به ساکنان بافت فرسوده عنوان کرد: کسانی که در بافت های فرسوده تمایل به تخریب و نوسازی داشته باشند تا 70 درصد و کسانی که قصد تجمیع ملک های خود را داشته تا 90 درصد مشمول تخفیف می شوند.

وی ادامه داد:تاکنون 15 مورد درخواست تخریب و نوسازی دادند که خیلی تمایلی به تجمیع ندارند و تمایلی به آپارتمان نشینی نیز ندارند.

سرپرست شهرداری پیشوا با اشاره به خریداری ملک های ساکنان توسط شهرداری بیان کرد: خیلی ازساکنان نیزکه شهرداری حاضر به خریداری ملک های آنان بوده حاضر به واگذاری املاک خود نبودند در شهرک نقش جهان برای آن ها جایگذین در نظر گرفته بودیم که تمایل به دوری از مرکز شهر نداشتند.

سیدعباس طباطبایی تصریح کرد: در شهرستان 4 محله بافت فرسوده وجود دارد محله اول اطراف حرم و محله دوم کوی بی بی هور می باشد خیلی تمایل به واگذاری املاک خود ندارند به همه ساکنان محله های هدف پیشوا اعلام کردیم هرکس قصد وتمایل تخریب ونوسازی یا حتی تجمیع املاک خود را دارند مشمول تخفیف ویژه قرار می گیرند.

طباطبایی در خصوص درخواست معاون استاندار ازرایگان بودن آب و برق تجمیع بافت فرسوده اظهار کرد: با درخواست آقای تقی زاده معاون استاندار دستگاه های مربوطه باید اطلاع رسانی کنند که تمام اعتبارات آب،برق،گاز وتلفن رایگان می باشد که قرار شد دستورالعمل به دستگاه های اجرایی فرستاده شود تا به مردم ابلاغ کنند.

وی افزود:مورد بعدی که مورد خیلی اعتراض داشتند تهیه نقشه های ساختمانی است در جلسه فوق قرار شد بافت های فرسوده 50 درصد معافیت تعلق بگیرد.

سرپرست شهرداری پیشوا ادامه داد:مهمترین کار بازدید معاون استاندار از محلات هدف پیشوا بازار سنتی شهرستان بود که با همکاری اداره میراث فرهنگی و تخصیص اعتبارات این کار انجام می شود.

طباطبایی تصریح کرد: هرکس ازابتدای ماه آذر به شهرداری مراجه کند از تخفیف بازسازی بافت فرسوده بهره مند می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای بازسازی بافت های فرسوده طبق قانون مبلغ 40 میلیون تومان وام به ساکنین محله های هدف داده خواهد شد هرچند مبلغ ناچیزی است اما این مبلغ طبق قانون در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.