با ما همراه باشید

اتاق خبر

‌برگزاری جشنواره استارتاپ‌ها در پیشوا ‌

رماندار شهرستان پیشوا گفت: برگزاری جشنواره ها یکی از راه های مؤثر برای شکوفایی ظرفیت های هر منطقه است و جشنواره استارتاپ های فناوری های گلخانه ای نیز زمینه تحقق گردشگری کشاورزی و رقابت بین کشاورزان را در پیشوا فراهم می کند.

حسین عباسی در جلسه هماهنگی جشنواره ملی ایده ها و استارتاپ های فناوری‌های گلخانه ای، بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی و نهادها باید با ذکاوت به دنبال استفاده خوب از موقعیت ها یا خلق موقعیت های بدیع و تازه باشند.

حسین عباسی در جلسه هماهنگی جشنواره ملی ایده ها و استارتاپ های فناوری‌های گلخانه ای، بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی و نهادها باید با ذکاوت به دنبال استفاده خوب از موقعیت ها یا خلق موقعیت های بدیع و تازه باشند.

وی افزود: یکی از ویژگی های غیرقابل انکار شهرستان پیشوا که با حمایت دولت و تلاش فعالان حوزه کشاورزی طی سال های اخیر رشد بسیار خوبی داشته، کشت های گلخانه ای با محوریت محصول خیار است.

فرماندار شهرستان پیشوا تصریح کرد: در زمینه توسعه گلخانه ها حلقه های مفقوده و روزنه های خالی وجود دارد و برگزاری جشنواره ها، ظرفیت و فرصت خوبی برای پیدا کردن و اتصال این حلقه های مفقوده و تقویت کشاورزی و همچنین تجربه ای برای توسعه سایر داشته های شهرستان است.

وی افزود: در حال حاضر خیار پیشوا صرفا به کاشت، داشت، برداشت و عرضه این محصول محدود می شود اما با اتخاذ رویکردهای نوین و مبتنی بر استارتاپ ها، فرصت ها و ظرفیت های جدیدی نظیر تجاری سازی و برندینگ و استقرار صنایع جانبی فراهم خواهد شد.

عباسی گفت: باید با ارائه طرح های نوآورانه از داشته های خود استفاده بهینه ای کرده تا زنجیره ارزش افزوده و تولید ثروت در شهرستان شکل بگیرد، همچنین زمینه استفاده از سایر ظرفیت ها ایجاد شود.

وی تصریح کرد: یکی از عرصه ها برای نشان دادن ظرفیت های شهرستان نمایشگاه ها و جشنواره هاست که دانشگاه علمی کاربردی با همکاری جهاد کشاورزی طرح برگزاری اولین جشنواره ملی در زمینه کشاورزی را ارائه دادند.

نماینده عالی دولت در شهرستان پیشوا افزود: برای اجرای این جشنواره هماهنگی با مجموعه‌های علمی، دانشگاهی و اجرایی انجام شده و در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی و در قالب ستادهای سیاست گذاری، پشتیبانی و اجرایی دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره استارتاپ ایده ها و استارتاپ های فناوری های گلخانه ای یک برنامه ملی است و همه ادارات باید تکلیف محورانه به برگزاری هرچه بهتر آن ورود کنند چراکه در نهایت تقویت کشاورزی را به همراه دارد.

عباسی تأکید کرد: به منظور بررسی و در نظر گرفتن همه ابعاد اجرای این جشنواره، کمیته های تخصصی تشکیل و فعال می شوند.

وی گفت: در نتیجه برگزاری این جشنواره بحث گردشگری کشاورزی نیز محقق و زمینه رقابت و افزایش بهره وری بین کشاورزان فراهم می شود و باید از این رویداد بهره برداری خوبی داشته باشیم.

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: امروزه برای توسعه اقتصادی باید به سمت بازارهای نوین کسب و کار حرکت کنیم تا با دستیابی به بازارهای بزرگ و جهانی زمینه اشتغالزایی و توسعه در شهرستان فراهم شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.