با ما همراه باشید

اتاق خبر

خطیب جمعه قرچک: جناح‌گرایی امامان جمعه خیانت است

امام جمعه قرچک با بیان اینکه جناح گرایی امامان جمعه، خیانت است گفت: ائمه جمعه باید براساس منطق و به دور از جناح‌گرایی و در نظر گرفتن منافع اشخاص و گروه ها، به دنبال رفع مشکلات مردم باشند.

حجت الاسلام حجت‌الله اسماعیلی در خطبه های این هفته نماز جمعه قرچک گفت: اگر امام جمعه منافع عامه مردم را رعایت نکند و به دنبال جناح گرایی باشد، در اصل به جایگاه ولایت فقیه خیانت کرده است.
وی اظهار داشت: مهمترین هدف از برپایی اجتماع عظیم سیاسی- عبادی نماز جمعه، توجه به مشکلات مردم و زمینه سازی وحدت و یکپارچگی بین مردم است که در این اجتماع موضوعات اصلی و ضروری کشور تحلیل و درباره آن روشنگری می شود.
اسماعیلی تصریح کرد: ائمه جمعه با توصیه خود و همه مردم به تقوای الهی، آنان را به رعایت اخلاق و تقوا در مسائل خانوادگی و فضای مجازی ترغیب و جامعه را از ناامید کردن اجتماع به ویژه جوانان از آینده، رواج تهمت، دروغ و شایعات نهی می کنند.
وی از پیگیری مشکلات مردم، گشاده رو بودن، اجتناب در گرایش به سمت افراد سودجو و صاحبان قدرت و ثروت، پرمحتوا بودن خطبه های نماز و استفاده از جوانان خوش فکر و مؤمن در ستادها نماز جمعه را بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در توجه کردن به جوانان، از مهمترین شاخصه های ائمه جمعه یاد کرد.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.