با ما همراه باشید

اتاق خبر

سرانه مصرف آب در روستاهای پاکدشت 2 برابر استاندارد جهانی است

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی تهران به ۲۰۰۰ انشعاب غیرمجاز در روستاهای پاکدشت اشاره کرد و گفت: استاندارد سرانه مصرف در روستاها برای هر نفر در شبانه‌روز ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است که در شهرستان پاکدشت، سرانه مصرف هر نفر ۳۰۰ لیتر بر ثانیه است.

رضا پوررجب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران درباره وضعیت آب شرب روستاهای شهرستان پاکدشت اظهار داشت: ۲۰۰۰ انشعابات غیرمجاز در روستاها وجود دارد و سرانه مصرف آب ۲ برابر استاندارد است.

وی در ادامه افزود: شهرستان پاکدشت با ۴۸ روستا و جمعیتی بالغ‌بر ۷۰ هزار نفر جمعیت، ۱۵ هزار اشتراک تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.

پوررجب درباره مشکلات روستاهای پاکدشت بیان داشت: استاندارد سرانه مصرف در روستاها برای هر نفر در شبانه‌روز ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است که در این شهرستان سرانه مصرف هر نفر ۳۰۰ لیتر بر ثانیه است.

مدیرعامل آبفار تهران در همین رابطه ادامه داد: اطراف این روستاها صنایع وجود دارد متأسفانه از کل این آب که برای مصرف شرب طراحی‌شده در صنایع، دامداری و فضای سبز استفاده می‌شود.

وی انشعابات غیرمجاز را یکی دیگر مشکلات منطقه دانست و گفت: طبق برآوردهای شرکت آبفار تهران در شهرستان پاکدشت ۳۸۵۰ انشعابات غیرمجاز با کاربری‌های مختلف فعال بود که تاکنون ۱۸۵۰ انشعاب غیرمجاز جمع‌آوری‌شده است.

پوررجب در ادامه افزود: این اقدام منجر به پر شدن مخازن شده تا در روستاهای پاکدشت کمبود آب وجود نداشته باشد تنها چند روستا مشکل‌دار مثل کلین که با اجرای خط انتقال و لایروبی چاه آلوئک مشکل آن‌ها برطرف شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان تهران درباره انشعابات خارج از بافت عنوان کرد: کسانی که در این محل‌ها زندگی می‌کنند نسب به نیاز مصرف آبرسانی می‌شود همچنین اعلام‌شده برای دریافت انشعاب طبق قوانین و مقررات اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: این شهرستان دارای هفت مجتمع آبرسانی بوده که تاکنون برای تکمیل ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و در سال جاری نیز با اعتباری بالغ‌بر 60 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی نسبت به ادامه تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستاهای شهرستان پاکدشت اقدام می‌شود.

پوررجب در همین رابطه ادامه داد: امسال نسبت به حفر و تجهیز چاه سیه چشمه ، احداث مخزن قرمز تپه و اجرای خط انتقال گلزار و حفر و تجهیز چاه در ابراهیم‌آباد و آلویک اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفار استان تهران درباره برطرف شدن چالش آب روستاهای شهرستان پاکدشت خاطرنشان کرد: این شرکت به‌طور اضطراری برای روستاهای کلین، ارمبویه، حاجی‌آباد و گلزار با احداث خط انتقال، پمپاژ خطی و اجاره از چاه‌های آب کشاورزی اقدام کرده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.