با ما همراه باشید

اتاق خبر

اعتبار و ارزش خبرنگار،کار خبري و رسالت خبرنگاري است

خبر استان : خبرنگار تنها فردي  است در جامعه که علاوه بر دغدغه خود اضطراب و دغدغه و مشکلات جامعه را به عنوان حافظ حقوق جامعه و مردم  بهمراه دارد.

بابک براتي فعال رسانه اي گفت : همه ساله در 17 مرداد ماه مراسمي تحت عنوان روز خبرنگار برگزار و از تعدادي دست اندرکاران مطبوعاتي بخصوص خبرنگاران رسانه ها و جرايد محلي و کثير الانتشار تجليل و قدرداني مي شود که اين خود جاي تقدير و تشکر دارد و اميد است تداوم و استمرار داشته باشد و بنده هم اين روز را خدمت تمام همکاران خودم در عرصه رسانه  و مطبوعات تبريک و تهنيت عرض ميکنم
آنچه مهم است که بايد مد نظر و تامل قرار گيرد و اکثر مواقع فراموش مي شود شان ، مرتبه ، اعتبار و ارزش خبرنگار و کار خبري و رسالت خبرنگاري است
اگر نبود مجاهدت فداکاري و جانفشاني شهيد اهل قلم ومطبوعات و خبرنگار مظلوم شهيد محمود صارميآيا روز خبرنگار به وجود مي آمد؟ ما شاکريم که اين روز هم ﺛمره  خون شهيد صارمي است.
پس بايد قلم را پاس داشت بايد براي قلم و خبر و رسالت خبرنگار ارزش قائل بود،بدانيم که چه خون هاي پاکي در راه رسالت قلم ريخته شده و بايد بدانيم که پا جاي چه کساني ميگذاريم و حرمت قلم و بخون خفتگان قلم را پاس بداريم و خبرنگار را در حد خبر بيار محسوب نکنيم و اساسا” هر کسي را خبر نگار نخوانيم و اگر روزي هست براي خبرنگار با اين حرفه ي سخت و طاقت فرسا به فکر روزي اين قشر محروم باشيم.

پس وقت آن نرسيده به وضعيت معيشتي و مشکلات کاري و حرفه اي اين قشر از جامعه که دوام و قوام مطبوعات و  رسانه ها و خبرها به وجود آن ها بستگي دارد رسيدگي شود.
امروزه يکي از ابزار هاي قوي براي مقابله با جنگ نرم دشمن ، اطلاع رساني شفاف است و اصحاب رسانه رسالت سنگيني بر دوش دارند .
خبرنگاران با ايفاي نقش صحيح خود ميتوانند جامعه را به سوي پيشرفت سوق دهند و از مسائل حاشيه اي پرهيز کنند خبرنگار بايد دنبال خبر باشد نه خبر دنبال خبرنگار

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.