با ما همراه باشید

اتاق خبر

راه اندازی ۸ رشته دکتری و ۱۷ رشته ارشد جدید در ورامین و پیشوا

خبر استان : معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا گفت: ۲۵ رشته جدید در این دانشگاه راه اندازی می شود که از این تعداد ۱۷ رشته کارشناسی ارشد و ۸ رشته دکتری است .

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز فرشاد قوشچی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به جذب رشته های جدید مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا اظهار داشت: خوشبختانه بر اساس نیاز سنجی صورت گرفته تعداد رشته های مقطع دکتری و کارشناسی ارشد افزایش پیدا کرده است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا افزود: هم اکنون در همه مقاطع تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا بیش از ۷۲ رشته وجود دارد که تلاش داریم تا نواقض و ضعف های موجود در برخی رشته های تحصیلی که دانشجویان به ما انتقال داده اند را در سال تحصیلی آینده برطرف کنیم.

تمامی رشته های مهندسی در ورامین و پیشوا تدریس می شود

وی ادامه داد: یکی از درخواست هایی که دانشجویان در سال های اخیر از دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا داشتند، افزایش رشته های فنی و مهندسی بود که خوشبختانه طی سال های گذشته پیگیری های خوبی در این زمینه انجام شد و هم اکنون تمامی رشته های مهندسی در این دانشگاه تدریس می شود.

این مسئول اضافه کرد: با تلاش های صورت گرفته در یک سال گذشته بیش از ۵۳ رشته در تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی ورامین- پیشوا راه اندازی شد که این امر با استقبال خوب دانشجویان مواجه گردید.

وی بیان داشت: امروز رشته های مختلف تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا با استقبال دانشجویان مواجه شده به طوری که بر این اساس تنها در یکسال اخیر ۷ رشته دکتری تخصصی و ۴۶ رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه راه اندازی شد.

راه اندازی ۷ رشته دکتری در یکسال اخیر

قوشچی گفت: تغذیه دام، اصلاح نژاد دام، صنایع غذایی، زراعت، بیماری شناسی گیاهی، زبان و ادبیات فارسی، شیمی تجزیه در مقطع دکتری و مهندسی برق الکترونیک، مهندسی عمران (سازه)، مهندسی مکانیک (تبدیل انرژی)، مهندسی مکانیک (ساخت وتولید)، مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) ، مهندسی منابع طبیعی (جنگلداری)، مهندسی منابع طبیعی (مرتعداری ، مهندسی کامپیوتر(نرم افزار) ، حقوق جزا و جرم شناسی ، مترجمی زبان انگلیسی، زیست فناوری (بیوتکنولوژی) گرایش میکروبی، روان شناسی بالینی، روان شناسی شخصیت ، علوم اجتماعی (جامعه شناس)، ریاضی کاربردی ومدیریت ورزشی، حقوق خصوصی-باستان شناسی، مهندسی کشاورزی گرایش حشره شناسی در مقطع کارشناسی ارشد از جمله رشته هایی بود که راه اندازی شده است.

وی گفت: در مقطع کارشناسی ارشد طی سال های اخیر با رشد بیش از پنج برابری مواجه بوده ایم که این امر مرهون تلاش های صورت گرفته از سوی مسئولان بوده است.

این مسئول گفت: با توجه به کاهش تعداد داوطلبان در کشور اما واحد ورامین-پیشوا توانسته میزان دانشجویان را حفظ کند و این یک موفقیت محسوب می شود.

وی متذکر شد:  ۲۵ رشته از مهر ماه در این دانشگاه راه اندازی می شود و از این تعداد  ۱۷ رشته کارشناسی ارشد و ۸ رشته دکتری است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا در پایان با اشاره به الزام اجرای طرح تجمیع  گفت: در شرایط حاضر باید این اتفاق می افتاد تا مجموعه کار آمدتری داشته باشیم  با اجرای این طرح بسیاری از اختیارات در حوزه خود استان قرار می گیرد و  در نتیجه سرعت و نظارت بهتر و بیشتری در اعمال طرح ها و برنامه ها خواهد بود و با حذف بروکراسی های اضافی به مراتب نظر ارباب رجوع نیز بیشتر جلب خواهد شد

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.