با ما همراه باشید

اتاق خبر

نقش تاثیرگذار قانون جدید آیین دادرسی کیفری در اجرای عدالت

خبر استان : دادستان شهرستان پاکدشت از آغاز اجرای قانون جدید آیین دادرسی کیفری خبر داد و اظهار داشت: اجرایی شدن قانون آیین دادرسی کیفری جدید در اجرای عدالت و رعایت حقوق شهروندی نقش مهم تاثیرگذاری دارد.

رحیم علیش پور در جلسه آگاه سازی قانون جدید آیین دادرسی کیفری که با حضور مسئولان و عوامل انتظامی برگزار شد؛ آموزش ضابطان را لازمه موفقیت کارکنان نیروی انتظامی در انجام ماموریت ها دانست.

وی با بیان اجرایی شدن قانون جدید آیین دادرسی کیفری در کشور از آغاز تیرماه امسال گفت: همزمان با هفته قوه قضاییه و از اول تیرماه قانون جدید آیین دادرسی کیفری اجرایی شده است که این قانون دارای تحولات بسیار بوده و مزایای زیادی دارد که با اصلاح زیرساخت‌های قانون آیین دادرسی کیفری جدید و اجرایی شدن آن در کشور شاهد تاثیر مثبت این قانون خواهیم بود.

وی به تبین دقیق وظایف ضابطین قضایی، شفاف سازی وظایف ضابطان و نحوه نظارت بر فعالیت آنان، اشاره کرد و اظهار داشت: در آیین دادرسی جدید آموزش ضابطین در اختیار دادستان قرار گرفته است.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاکدشت آموزش ضابطان قوه قضاییه را لازمه موفقیت کارکنان در انجام ماموریت های محوله برشمرد و تصریح کرد: تعامل هرچه بیشتر پلیس با دستگاه قضایی گامی موثر در راستای برقراری امنیت است و قطعاً قدرت نیروی انتظامی در انجام وظایف خود اقتدار هر چه بیشتر دستگاه قضایی را در پی خواهد داشت و تحقق این مهم جز با همکاری این دو مجموعه میسر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه برخورد با ناهنجاری ها، جرایم و ناامنی ها وظیفه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است ابراز داشت: خدمت به مردم و ارتقا احساس امنیت از وظایف مشترک نیروی انتظامی و قوه قضاییه است و امیدواریم با معرفی قوانین آیین نامه جدید، هر دو دستگاه با تعامل و ارتباط منطقی نقش خود را در این ماموریت حساس به درستی ایفا کنند.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاکدشت خاطر نشان کرد: اجرایی شدن قانون آیین دادرسی کیفری جدید در اجرای عدالت و رعایت حقوق شهروندی نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

این مقام قضایی به حقوق و آزادی‌های فردی مردم اشاره کرد و افزود: نتیجه ملموس و عینی این قانون و تضمین امنیت بسیار مهم است چرا که عموم مردم جامعه باید در پرتو این قانون در امنیت و آرامش زندگی کنند و از سویی افرادی که قوانین را رعایت نکرده و هنجارشکنی می ‌کنند از اجرای آن در هراس خواهند بود.

علیش پور در پایان برگزاری این کلاس آموزشی، قانون جدید آیین نامه دادرسی کیفری را برای حل هرگونه مشکل احتمالی برای ضابطان قوه قضاییه و پیشبرد بهتر امور قضایی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ضابطان قوه قضاییه با آگاهی نسبت به قوانین جدید کیفری باید طبق قانون اقدام نمایند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت نیز برگزاری هر چه بیشتر این گونه جلسات آموزشی را مهم و موثر ارزیابی کرد و اظهار کرد: تا زمانی که همکاری و آموزش های مکرر این دو دستگاه مستمر باشد؛ برخورد با مجرمان به موقع و تاثیرگذارتر خواهد بود و اجرای قانون نیز مسیر منطقی خود را خواهد پیمود و به این ترتیب رضایت شهروندان حاصل خواهد شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.