با ما همراه باشید

اتاق خبر

تقدیر هنرمندان و اهالی فرهنگ از فرماندار و شهردار ورامین

خبر استان : جمع کثیری از هنرمندان، فرهیختگان، پیشکسوتان و اهالی فرهنگ و هنر ‌ورامین، حمایت‌های فراوان فرماندار،‌ شهردار و اعضای شورای ‌شهر ورامین از ‌یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» را ارج نهادند.

جمع کثیری از هنرمندان، فرهیختگان، پیشکسوتان و اهالی فرهنگ و هنر شهرستان ورامین چهارشنبه شب به‌ همراه شرکت‌کنندگان میهمان در یادواره، حمایت‌های فراوان فرماندار شهرستان ورامین و شهردار و مجموعه شورای اسلامی شهر ورامین از سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» را ارج نهادند.

دبیر اجرایی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: بسیاری از هنرمندان و فرهیختگان شهرستان ورامین و همچنین مهمانان تئاتر و موسیقی و مراسم اختتامیه یادواره که ۳۸۹ نفر بودند، در تماس با کمیته اطلاع‌رسانی و دبیرخانه مرکزی و دائمی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» اقدامات حمایتی علی حیدریان شهردار و شورای شهر ورامین از این یادواره کشوری را ارزنده، انقلابی و بی‌نظیر خواندند که باید تقدیر شایسته‌ای از آن صورت پذیرد.

حمیدرضا آرمان مهر گفت: ۹۹ درصد اقامت و پذیرایی از مهمانان این یادواره در شهرستان ورامین انجام شد که علی حیدریان شهردار فرهنگی و هنردوست شهر ورامین، تمام هزینه‌های اقامت، هتلینگ و پذیرایی آن‌ها را با تأیید شورای اسلامی شهر ورامین تقبل کرد تا کمک شایانی به برگزاری مطلوب و کم نقص یادواره و مراسم ویژه اختتامیه داشته باشد.

شهردار ورامین

وی افزود: دو بخش مهم تئاتر (صحنه‌ای و خیابانی) و سرودهای انقلابی در ورامین برگزار شد که حدود هشت شبانه‌روز اقامت پرتعداد هنرمندان، هزینه سنگینی داشت؛ ضمن اینکه شهردار ورامین با علاقه وافری که به فرهنگ و هنر دارد، مهمان‌سرای شهرداری واقع در پارک خانواده را نیز در اختیار مهمانان خواهر سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» قرار داد.

دبیر اجرایی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» تصریح کرد: تبلیغات محیطی وسیع این یادواره ملی ‌به خوبی در سطح شهر دیده شد تا رتبه برترین و بالاترین حمایت نهادها و ارگان‌ها و همچنین بخش خصوصی استان تهران از سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» به شهرداری ‌تعلق بگیرد.

وی به نقش ارزنده این‌گونه حمایت‌ها از رویدادهای ملی فرهنگی و هنری در شهرستان ورامین نیز اشاره کرد و ادامه داد: به طور حتم این گونه حمایتها از چشم اهالی فرهنگ و هنر دور نخواهد ماند و اجر معنوی چنین خدماتی نیز فقط با خداوند متعال است.

حمایت ویژه و همیشگی فرماندار شهرستان ورامین از فرهنگ و هنر

دبیر اجرایی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» اظهار داشت: همان‌طور که محسن خوانساری فرماندار شهرستان ورامین همواره در تمام مراسم فرهنگی و هنری حضور داشته و تمام قد و ویژه از احیای فرهنگ و هنر در این شهرستان دفاع کرده است، در سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» نیز همین گونه عمل کرد.

آرمان مهر افزود: فرماندار شهرستان ورامین در این یادواره ملی تمام ادارات دولتی را برای برگزاری هرچه بهتر آن، بسیج کرد و باعث شد تا بخش قابل توجهی از امکانات و منابع مالی واحدها و شهرک‌های صنعتی شهرستان در اختیار برگزارکنندگان سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» قرار بگیرد.

خوانساری فرماندار ورامین

محسن خوانساری فرماندار شهرستان ورامین

وی تأکید کرد: خوانساری که در یک سال گذشته به شدت پیگیر بازگشت فرهنگسرای ارشاد واقع در میدان ولیعصر(عج) ورامین به اهالی فرهنگ و هنر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوده، در این یادواره ملی نیز ثابت کرد که هیچ‌گاه از افکار و اقدامات فرهنگ دوستانه خود دست نخواهد کشید.

گفتنی است، محورهای اصلی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) ؛ انقلاب اسلامی در آیینه فرهنگ و ادب و هنر؛ نقش حماسه عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی؛ توجه ویژه به جایگاه قیام ۱۵ خرداد در شکل گیری انقلاب اسلامی؛ نقش مردم ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت در قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی؛ نقش مرجعیت و روحانیت در قیام ۱۵ خرداد و شخصیت های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی بود.

بخش هنرهای تجسمی سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» از ۱۷ خرداد ۹۴ در شش رشته نقاشی، خوشنویسی، گرافیک شامل دو رشته پوستر و تصویرسازی، نقاشی خط و نگارگری در شهرستان پاکدشت آغاز شد؛ بخش داستان، شعر و کتاب نیز از ۲۴ خرداد در شهرستان قرچک؛ بخش فیلم و عکس از ۱۸ تا ۲۰ خرداد در شهرستان پیشوا، بخش سرودهای انقلابی و تواشیح از ۱۹ خرداد در ورامین به مدت دو روز برگزار شد و اجرای بخش تئاتر نیز از ۲۱ خرداد به مدت چهار روز تا ۲۴ خرداد در شهرستان ورامین برگزار شد.

اختتامیه سومین یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» نیز ۲۵ خردادماه در ورامین برگزار شد که دبیرخانه مرکزی و دائمی این یادواره ملی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین مستقر است.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.