با ما همراه باشید

اتاق خبر

قطار حومه ای جایگزین پروژه ملی متروی ورامین / خبري كه از سوي نماينده تكذيب نشد

خبر استان : پس از کش و قوس های فراوان بالاخره تکلیف یک پروژه ملی در بخش حمل و نقل ریلی مشخص و قطار حومه ای تهران-ورامین جایگزین مترو شد.

همواره طی سال های اخیر کشمکش های فراوانی درباره ماهیت پروژه مهم و ملی بخش حمل و نقل ریلی در ورامین صورت گرفت به طوری که در طول این سال ها مردم نظاره گر سخنان متفاوت و حتی متناقض از سوی مسئولان بودند.

در طول سال های گذشته عده ای اعتقاد داشتند که ماهیت پروژه تهران-ورامین، قطار حومه ای است و با استدلال های گوناگون از این امر دفاع می کردند اما در نقطه مقابل برخی دیگر از مسئولان با قاطعیت از راه اندازی پروژه مترو در ورامین و اتصال آن به متروی تهران خبر می دادند.

سردرگمی پایان یافت

همواره در سالیان گذشته جلسات و نشست های متعددی برای تعیین تکلیف این پروژه ملی و مهم صورت می گرفت اما همچنان مردم و خواص دیار ۱۵ خرداد از ماهیت این پروژه حمل و نقل ریلی اطلاع پیدا نمی کردند.

مردم جنوبشرق استان تهران بارها در طول سالیان اخیر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حجم سفرهای این منطقه به پایتخت در طول روز تأکید می کردند که باید احداث مترو به عنوان نیاز اصلی این دیار محقق شود و از مسئولان امر نیز  می خواستند که این پروژه را به نتیجه برسانند.

پس از کش و قوس های فراوان بالاخره تکلیف یک پروژه ملی در بخش حمل و نقل ریلی مشخص و قطار حومه ای تهران-ورامین جایگزین مترو شد و استاندار تهران خبر از راه اندازی قطار حومه ای در ورامین داد.

قطار حومه ای شهریور ۹۵ به ورامین می رسد

استاندار تهران روز گذشته و در مراسم کلنگ زنی پروژه ملی آزاد راه آبیک قزوین به چرمشهر ورامین با اشاره به بحث های گوناگون درباره راه اندازی قطار حومه ای یا مترو در استان تهران اظهار داشت: درباره موضوع قطار حومه ای و مترو بحث های زیادی صورت گرفت و همواره این سوال مطرح می شد که این پروژه چه ماهیتی دارد.

سید حسین هاشمی افزود: بر اساس جلسات برگزار شده و قول های داده شده، مقرر شد تا قطار حومه ای ورامین در شهریور ۹۵ راه اندازی شود.

شرکت راه آهن قرار است این پروژه را به شبکه مترو متصل کند

سید حسین نقوی حسینی نیز که در ماه های اخیر همواره بر اجرای پروژه متروی تهران-ورامین تأکید می کرد با تأیید این مطلب  و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی روزهای اخیر جلسه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و این پروژه مهم حمل و نقل از بلاتکلیفی در آمد.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت متروی تهران اعلام کرده است که هیچ پولی نمی تواند برای راه اندازی پروژه متروی تهران-ورامین از بودجه خود صرف کند بلکه هر چه دولت در این زمینه اختصاص دهد به وسیله آن این پروژه را پیش می برد.

وی ادامه داد: در جلسه اخیر با وزیر راه و شهرسازی و طی صورتجلسه ای، این وزارتخانه ملزم شد تا شرکت راه آهن با پول خود، مترو را در این منطقه اجرا کند و از دو مسیر آن را متصل به شبکه مترو کند.

نقوی حسینی اضافه کرد: این پروژه خاص منطقه ورامین است و با اعتبار ۳۰۰ میلیاردی تا شهریور ۹۵ آماده بهره برداری می شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.