با ما همراه باشید

اتاق خبر

آزادراه آبیک به چرمشهر یک شاهراه مهم است

خبر استان : استاندار قم با برشمردن مزایای این پروژه ملی اظهار داشت: آزادراه آبیک به چرمشهر یک شاهراه مهم محسوب می شود.

حجت الاسلام محمد صادق صالحی منش روز دوشنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی آزادراه آبیک قزوین به چرمشهر ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن برشمردن مزایای این پروژه ملی اظهار داشت: آزادراه آبیک به چرمشهر یک شاهراه مهم محسوب می شود.

استاندار قم افزود: آزادراه آبیک به چرمشهر در چندین فاز اجرا می شود که حدود پنج کیلومتر از این پروژه در حوزه استان قم قرار دارد و تأثیرات مهمی را در بخش حمل و نقل در استان قم خواهد داشت.

وی ادامه داد: احداث و بهره برداری این پروژه ملی کمک شایانی به توسعه هر چه بیشتر استان قم می کند و زمینه کاهش زمان سفر و صرفه جویی در مصرف انرژی را به همراه دارد.

گفتنی است یکی از پروژه هایی که در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت راه اندازی آزادراه آبیک قزوین به چرمشهر بود که کمربندی سوم تهران محسوب می شد و پس از پیگیری های فراوان وزارت راه و شهرسازی، در آبان ماه سال گذشته در هیئت دولت به تصویب رسید و با واگذاری آن به قرارگاه خاتم الانبیا زمینه شروع این پروژه فراهم شد.

توسعه کریدور بین المللی آزادراهی شرق به غرب، توسعه کریدور بین المللی آزادراهی شمال به جنوب، تکمیل و تسهیل ارتباط آزادراه‌های غرب و جنوب شرق کلان‌شهر تهران، کاهش مصرف سوخت ناشی از افزایش سطح سرویس و کاهش طول مسیر، کاهش تولید آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای خصوصا در اطراف کلانشهر تهران، کاهش هزینه های ناشی از اتلاف زمان برای وسایل نقلیه باری و مسافری و افزایش ایمنی و مطلوبیت سفر، کاهش بار ترافیکی آزادراه قزوین- کرج و کرجتهران و کاهش تصادفات جاده ای ناشی از خطای شبکه مسیر از جمله اهداف اجرای این پروژه اعلام شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.