با ما همراه باشید

اتاق خبر

800 هزار دانشجو در دانشگاههای علمی کاربردی کشور مشغول به تحصیل هستند

خبر استان : مدیر کل امور شاهد، ایثارگران و نماینده ویژه دانشگاههای جامع علمی کاربردی کشور گفت: هم اینک 800 هزار دانشجو در رشته های مختلف این دانشگاه در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.

حسین حسن زاده  افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی به خانواده شهدا و ایثارگران این دانشگاه اهتمام جدی به ارائه خدمات مطلوب آموزشی به خانواده این عزیزان دارد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای تقویت بنیه مهارتی دانشجویان شاهد و ایثارگر و آگاهی بخشی به آنان برای بهره مندی از امکانات، تسهیلات و خدمات از مهمترین اقدامات در دست انجام این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه هم اینک 14 هزار و 356 نفر دانشجو از خانواده شاهد و ایثارگر در دانشگاه های علمی کاربردی سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند گفت: 190 دانشجوی این دانشگاه در سیستان و بلوچستان در حال ادامه تحصیل هستند.

مدیر کل امور شاهد، ایثارگران و نماینده ویژه دانشگاههای جامع علمی کاربردی کشور آشنا کردن با فن و مهارتهای علمی را از مهمترین رویکردهای این دانشگاه ذکر کرد.

حسن زاده گفت: هدف گذاری اساسی دانشگاه علمی کاربردی رفع نیازهای بازار کار است و در این راستا نیاز سنجی رشته های مورد نیاز و طراحی رشته بر اساس نیازهای هر استان در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

وی اظهار داشت: این دانشگاه به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، دیدار با خانواده این بزرگواران و دعوت از آنان برای فراگیری آموزش های مورد نیاز به صورت رایگان را در برنامه کاری قرار داده است.

وی از راه اندازی مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه علمی کاربردی در استان های کشور خبر داد و افزود: این طرح به صورت پایلوت در تهران اجرا شد و به زودی در همه استان های کشور با هدف ارائه خدمات پزشکی عمومی ، پایش سلامت و دندانپزشکی برای اساتید و دانشجویان اجرایی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به پیگیری های مسوولان این دانشگاه مدرک افتخاری به دانشجویانی که در طول دوران تحصیل به مقام شامخ شهادت نائل آمده اند از طرف دانشگاه به خانواده های معظم آنان بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون دانشگاه جامع علمی کاربردی 33 شهید تقدیم انقلاب کرده است گفت: بزودی یادمان شهدا توسط مراکز استانی به یاد شهدا در داخل دانشگاه و مراکز علمی کاربردی نصب خواهد شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.