با ما همراه باشید

اتاق خبر

توسعه پایدار نیاز جدی دشت ورامین

خبر استان: شاید بتوان گفت بیشتر مردم دشت ورامین به این موضوع اعتقاد دارند که منطقه از توسعه مطلوبی برخودار نیست
و توسعه را در همه زمینه ها خواستارند.
هرچند اقدامات بسیار خوبی در رسیدن به مطالبات مردم انجام شده ولی هیچگاه اقدامات جزیره ای در منطقه نتوانسته مشکلات کاملا حل کند.
باید پذیرفت منطقه ما از مشکلاتی در حوزه های مختلف رنج  می برد که تقریبا شامل تمامی بخش ها می شود مانند صنعت،کشاورزی،حمل ونقل،درمان،فرهنگ و هنر،آموزش،گردشگری،محیط زیست و….  که محصولی به نام بیکاری و سرخوردگی از تغییر را در پی خواهد داشت هرچند در تمامی این حوزه ها از نیروی انسانی بسیار خوبی برخورداریم.
اما توسعه پایدار هنوز آرزویی دست نیافتنی است
تمامی مسئولان و دلسوزان و فعالان فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی همه روزه در حال تلاش برای بهتر شدن وضعیت هستند.
این نیاز هم بشدت احساس میشود که میبایست ورامین هم در زمینه برند سازی و برندهای شهری که در کشور و جهان شناخته شده باشند. اقداماتی را انجام دهد که با توجه به توانمدنی های منطقه دور از دسترس نیست و کاملا دست یافتنی به نظر می رسد.
در این میان بجهت رسیدن به یک راه حل مناسب میبایست از علوم روز دنیا استفاده کرد و حساسیت های منطقه ای و ملی و دینی را در نظر داشت
نگاهی مثبت  به سرمایه گذاران داشت و منافع مردم را در قالب توسعه پایدار در  نظر داشت.
دشت ورامین قابلیت های بزرگی دارد مردمی شاخص که در طول تاریخ و عصر معاصر و دوران دفاع مقدس خدمات کم نظری را به کشور داشته اند و اکنون زمان آن رسیده نقش خود را در اقتصاد بویژه اقتصاد مقاوتی ایفا کند و ضمن ایجاد توسعه در منطقه سهم خود را در توسعه کشور داشته باشند
در این ایام برخی از جوانان بومی منطقه به ویژه عباس خانی مدیرعامل شرکت غزال نقشینه در تلاش هستندبا استفاده از ظرفیت های باشگاه مدیران موفق و برنامه ریزی دقیق ،حضور جدی در یک همایش ملی با نام بزرگترین  کنفرانس ملی بازاریابی فروش و کار آفرینی که شرکت کنندگانی از سراسر کشور در آن حضور دارند نقش مهم و تاثیر گذاری را از دشت ورامین در آن طرح ریزی و اجرا کنند.
در این راه هیچ هزینه ای را بر مدیران اجرایی منطقه تحمیل نکرده و صرفا بدنبال حضور موثرکارآفرینان،فارغ التحصیلان ،دانشجوی، صاحبان مشاغل خرد و کلان  و جوانان منطقه دریک همایش با موضوعی بسیار مطلوب در اقتصاد هستند.

کنفرانس ملی1
مدیران اجرایی منطقه نیز با فهمی درست از تاثیر اینگونه همایشهای مهم در اقتصاد منطقه برنامه های خوبی را به جهت شرکت گروه  هدف در این کنفرانس ملی با موضوعی اقتصادی که نیاز اساسی اقتصاد منطقه  است را در دستور کار دارد.
حضوری که نه تنها هیچ هزینه ای را به دستگاهای اجرایی منطقه تحمیل نمی کند بلکه می تواند دست آوردهای خوبی نیز به همراه داشته باشد
در پی همین احساس نیاز به حضور فعال، جلساتی را یوسفی فرماندارو حیدریان شهردار ورامین به جهت بهره برداری درست از حضور جامعه هدف این کنفرانس و مدیران اجرایی منطقه داشته و برنامه ریزی های لازم و مناسب را انجام داده است.
در ادامه این مسیر سرمایه گذاران منطقه که شاید کمی دلخور از رفتار گذشته مدیران قبلی بوده اند را نیز به دعوت نموده که مردم خاطره خوبی از ایجاد اشتغال و فعالیت آنان در اقتصاد و ورزش منطقه داشته اند مانند امیر حسین قنبر که اوج و فرود فعالیت وی در منطقه مثال و تجربه خوبی برای حضور سرمایه گذاران در دشت ورامین است.
حضور شیبانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین،پیشوا و معاون فرهنگی وی حجت الاسلام حسینی نیز در جلسه فرمانداری با این موضوع  نوید بخش پیوند دانشگاه و صنعت و اقتصاد در حوزه کارآفرینی است.
شاید به جراعت بتوان گفت که این کنفرانس یک تجربه ارزنده و یک فرصت خوب برای شناساندن ظرفیت های دشت ورامین در کشور است هرچند در چند روز گذشته شایعاتی بی اساس  جهت تضعیف و آسیب زدن به این فرصت شنیده شد که تاسف آور است.
جامعه فرهیخته منطقه می بایست فرصت هایی از این دست را جدی بگیرند و به آنها توجه کنند.
غلامرضا فرجیان

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.