با ما همراه باشید

اتاق خبر

استان تهران رتبه نخست تولید گیلاس در کشور را دارد

خبر استان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: استان تهران در زمینه تولید گیلاس، تخم مرغ، سبزی و صیفی گلخانه ای، گل شاخه بریده و قارچ خوراکی رتبه اول کشوری را دارا است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی اشرف منصوری در مراسم جشن برداشت گیلاس که در شهرستان شمیرانات برگزار شد، گفت: استان تهران با تولید ۵.۴ دهم میلیون تن، سهم پنج درصدی در تولید محصولات کشاورزی کشور دارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که هنوز استان تهران به عنوان استانی کشاورزی شناخته نشده است، بلکه به عنوان استانی صنعتی، خدماتی، گردشگری و یک استان مصرفی در اذهان مردم تلقی می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: برگزاری جشن برداشت گیلاس، فرصتی برای بررسی تمامی ظرفیت ها و همچنین تقدیر از تولیدکنندگان بخش کشاورزی بویژه حوزه باغبانی است.

منصوری با بیان اینکه میانگین تولیدات کشاورزی از جمله گیلاس در استان تهران نسبت به سایر استان ها بالاتر است، بیان داشت: این امر نشان دهنده این است که استان تهران از تولیدکنندگان و کشاورزان مجرب، توانمند و با دانش بالا برخوردار است.

وی به میزان و رتبه محصولات کشاورزی استان تهران اشاره کرد و گفت: استان تهران در زمینه تولید گیلاس، تخم مرغ، سبزی و صیفی گلخانه ای، گل شاخه بریده و قارچ خوراکی رتبه اول کشوری را دارا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: گیلاس نسبت به سایر محصولات باغی نیاز به آب کمتری دارد، از این رو یکی از برنامه های توسعه توجه به نیاز آبی گیاهان و درختان است و محصول گیلاس نیز در برنامه توسعه قرار دارد.

وی به سطح زیر کشت گیلاس در شهرستان شمیرانات اشاره کرد و گفت: شهرستان شمیرانات با ۷۰ درصد، بیشترین سطح کشت گیلاس را به خود اختصاص داده است و دماوند و تهران در جایگاه بعدی قرار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران عنوان کرد: ۵۵ درصد از باغات گیلاس، درجه دو هستند که نیاز به اصلاح و احیا شدن دارند که اگر این کار انجام شود، ۲۵ درصد افزایش راندمان خواهد داشت، ضمن اینکه ۳۰ درصد باغات هم درجه سه هستند که نیاز به جایگزینی دارند.

منصوری بیان داشت: با این وجود پیش بینی کرده ایم که امسال ۱۵ هزار تن صادرات گیلاس به سایر کشورها داشته باشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.