با ما همراه باشید

اتاق خبر

نزدیکی به استانداردهای ملی با «هُتلینگ» بیمارستان «شهدای ۱۵ خرداد» ورامین

خبر استان: اجرای طرح «هتلینگ» در بیمارستان «شهدای ۱۵ خرداد» ورامین باعث شده تا رفاه مطلوبی برای بیماران و همراهان آنها فراهم شود و آن را به استانداردهای ملی نزدیک کند؛ در عین حال، تلاش های مدیریت این بیمارستان را دوچندان به نمایش بگذارد.

به گزارش راوی نیوز، از فروردین ۱۳۹۴ و با حضور دکتر علی فتحی در رأس مدیریت بیمارستان دولتی تأمین اجتماعی «شهدای ۱۵ خرداد» ورامین، میزان رضایتمندی مردم به نسبت گذشته کمی بالاتر رفته است.

احداث بیمارستان «شهدای ۱۵ خرداد» ورامین از سال ۱۳۷۲ توسط شرکت خانه سازی وابسته به تامین اجتماعی آغاز و در تیرماه ۱۳۷۸ به بهره برداری رسید که تنها بیمارستان مجهز جنوب استان تهران شامل شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا نیز محسوب می شود.
مراکز درمانی سرپایی وابسته به بیمارستان «شهدای ۱۵ خرداد» ورامین نیز شامل پلی کلینیک شبانه روزی شهید آیت اله اشرفی اصفهانی ورامین، پلی کلینیک شهید آیت اله دستغیب قرچک و پلی کلینیک مرحوم دکتر امانی پاکدشت می باشند.
این مراکز به دلیل قرار گرفتن در منطقه وسیع دشت ورامین و چندین شهر و روستای همجوار، با دارا بودن بیش از ۲۰۰ هزار بیمه شده اصلی و ۴۰۰ هزار نفر تحت تکفل و قرارگرفتن در مسیر شاهراه اصلی شرق کشور، به لحاظ خدمات اورژانس نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.
بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد ورامین تنها بیمارستان متعلق به سازمان تامین اجتماعی منطقه جنوب شرق استان تهران است که فاصله این مرکز تا تهران حدود ۳۵ کیلومتر بوده و از نظر تشکیلات سازمانی نیز زیر مجموعه اداره کل درمان استان تهران است.
هتلینگ و لزوم وجود آن در بیمارستان «شهدای ۱۵ خرداد» ورامین

با اجرای طرح هتلینگ، وضعیت خدمات رسانی غیرپزشکی در بیمارستان‌های دولتی کشور از نقطه نظر فرسودگی ساختمان، تخت، تشک، کمد، میز، سرویش بهداشتی، تأسیسات(سیستم سرمایش و گرمایش) و انجام خدمات مورد نیاز توسط همراه بیماران برطرف خواهد شد.

با اجرای این طرح در فازهای نهایی نیز هتلینگ بیمارستانهای دولتی به طور کامل بازسازی و نوسازی خواهد شد، به طوری که تمامی بیمارستانها به حداقل استاندارد (سه ستاره) خواهند رسید.

در مجموع، رضایمندی مردم از بیمارستانهای دولتی، هدف این برنامه عنوان شده است.

به طور حتم، وضعیت خدمات رسانی غیرپزشکی در بیمارستان‌های دولتی کشور از جمله بیمارستان «شهدای ۱۵ خرداد» ورامین در حال حاضر دچار کمبودهای جدی است.

فرسودگی شدید ساختمان ها، تخت، تشک، کمد، میز، سرویش بهداشتی، تاسیسات (سیستم سرمایش و گرمایش)، پایین بودن کیفیت غذا و کمبود نیروی انسانی پرستار و کمک پرستار و انجام خدمات مورد نیاز توسط همراه بیماران از مشکلات مهم این بیمارستان‌‌ها محسوب می‌گردد.

با اجرای این برنامه، کیفیت بهداشت، تغذیه و خدمات غیرپزشکی بهبهود خواهد یافت. همچنین تعداد نیروی انسانی پرستاری و کمک پرستار به استانداردهای کشوری نزدیک خواهد شد و امور مرتبط با بیماران توسط کادر شاغل در بیمارستان صورت خواهد گرفت.

در نهایت نیز این برنامه به میزان قابل توجهی از پرداخت مستقیم از جیب مردم، جلوگیری خواهد کرد.

تلاش های ارزنده مدیریت بیمارستان

پیش از این، بیمارستان «شهدای ۱۵ خرداد» ورامین در رتبه بندی ها در زمره بیمارستانهای درجه یک کشور قرار داشته که با تلاش های دکتر علی فتحی در رأس مدیریتی این بیمارستان، جهش قابل توجهی نیز داشته که با ارتقای هتلینگ آن، پیش بینی ارتقای خدمات پزشکی و غیرپزشکی در این مرکز بزرگ درمانی نیز قابل تصور است.

شهرستان های استان تهران از جمله ورامین و قرچک و پیشوا علیرغم نزدیکی به پایتخت، همیشه جزو شهرستان های کمتر برخوردار در زمینه پزشکی و بهداشتی بوده اند.
در این میان، باید به تحقق گام های رو به جلو در حوزه درمان تامین اجتماعی در شهرستان ورامین نیز اشاره کرد که در این خصوص، اقدامات قابل ملاحظه ای انجام شده است.
بودجه تخصیص یافته برای تحقق این مهم، طبق گفته مدیران ارشد تأمین اجتماعی استان تهران، مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومان است.
از سوی دیگر، استقرار و فعالیت متخصصین طب اورژانس در بیمارستان شهدای ١۵ خرداد ورامین، علیرغم بسیاری از کمبودها مثبت ارزیابی می شود و گویا این مرکز درمانی در بحث کمبودهای نیروی انسانی به صورت ویژه دیده شده است.

به هرحال، مدیران ارشد استان تهران و شهرستان ورامین از جمله فرمانداری شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، باید به یاری مدیر بیمارستان و مسئولان مرتبط دیگر، بشتابند تا آنها بتوانند با جذب اعتبارات بهتر و بیشتر، گام مهم و اساسی در ارتقای خدمات بیمارستانی برای رفاه حال مردم بردارند.

منبع: راوی نیوز – علیرضا مهدی زاده

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.