با ما همراه باشید

اتاق خبر

تمامی محصولات زراعی ورامین با آب چاه آبیاری می شود

خبر استان: مدیر جهاد کشاورزی ورامین گفت: تمامی محصولات زراعی، باغی، سبزی و صیفی جات ورامین با آب چاه آبیاری می شود.

محمد حسین تاجیک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از اظهار نظر رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، افزود: در ورامین آب به اندازه کافی برای آبیاری وجود دارد و طرح آبیاری با فاضلاب در ورامین رد می شود و صحت ندارد .

وی گفت: فاضلاب جز نابودی زمین زراعی هیچ به همراه ندارد و کشاورزان ورامینی قدر زمین با ارزش خود را به خوبی می دانند و اگر فاضلاب هم در منطقه باشد از آن استفاده نمی کنند.
تاجیک تصریح کرد: محصولات سبزی و صیفی از حساسیت فراوانی برخوردار می باشد و نه تنها با فاضلاب خام که حتی با فاضلاب تصفیه شده تهران که به سمت دشت ورامین ارسال می شود نیز آبیاری نمی شود.
وی از مردم خواست تا با خیال راحت از محصولات زراعی ورامین استفاده کنند و برای اطمینان خاطر خود از نزدیک با نحوه کار کشاورزان آشنا شوند.
نایب رئیس شورای اسلامی استان تهران نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : باتوجه به اظهار نظر مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین مبنی بر عدم استفاده فاضلاب در آبیاری اراضی کشاورزی ، ریس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران باید در دادگاه جوابگو خسارت معیشتی وارده کشاورزان دیار پانزده خرداد ورامین باشد.
سعید نامداری که عضو شورای اسلامی شهر قرچک می باشد اظهار داشت : گاه یک اظهار نظر ساده و بی اساس می تواند معیشت جامعه بزرگی را تحت الشعاع قرار دهد و لازم است با برخورد جدی با این گونه اظهار نظر ها ، از تکرار آن جلوگیری کرد.
وی تأکید کرد: این فرد بدون تدبیر با آبروی کشاورزان ورامین بازی کرده و باید پاسخگوی ادعاهای خود در مراجع قضایی باشد.
رئیس اداره محیط زیست ورامین نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: سنجش آلودگی صیفی‌جات و محصولات کشاورزی باید بر مبنای مستندات و آزمایش باشد و آلودگی محصولات زراعی ورامین از سوی اداره حفاظت محیط زیست رد می شود.
منصور گل محمدی افزود : تأئیدیه هر نظر کارشناسی در خصوص مسائل زیست محیطی نیازمند مدارک آزمایشگاهی است که تا کنون مدرکی آزمایشگاهی در خصوص سبزی و صیفی ورامین ارائه نشده است.
بیش از 38 هزار هکتار از اراضی ورامین زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.