با ما همراه باشید

اتاق خبر

نشست اضطراری بررسی وضعیت جاده ورامین – چرمشهر برگزار شد

خبر استان: در پی وقوع چندین فقره تصادف منجر به فوت در محور ورامین – آبباریک – چرمشهر ، نشست اضطراری وضعیت اجرای طرح تعریض این مسیر در ورامین برگزار شد.

 در این جلسه که روز دوشنبه با حضور معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و مسئولان محلی در محل فرمانداری ورامین برگزار شد ، راه های برون رفت از مشکل این جاده و تکمیل هر چه سریعتر عملیات تعریض راه مورد بررسی قرار گرفت.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در این جلسه گفت: اجرای طرح تعریض محور ورامین به چرمشهر از اواخر سال 1390 آغاز شده و تاکنون بیش از 17 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه صورت گرفته است.
شهسوار کاوه گفت: پیمانکار این طرح 33 میلیارد ریال از محل اجرای این طرح طلبکار است که تاکنون مبلغی از مطالبات وی پرداخت نشده است.
وی با اشاره به اینکه عامل اصلی توقف اجرای این پروژه ، وجود معارضانی نظیر مالکان شخصی ، کانال آب ، لوله گاز و 250 اصله درختی است، گفت: به دلیل طولانی شدن رفع معارض، پیمانکار این طرح از ادامه کار منصرف شده هرچند این طرح با کمبود بودجه نیز مواجه است.
وی گفت: هزینه رفع یک کیلومتر معارض در مسیر این پروژه برابر با احداث 10 کیلومتر جاده سازی است.
وی به بدهی بیش از سه هزار میلیارد ریالی به پیمانکاران حوزه راه استان اشاره کرد و افزود: تأمین اعتبار 40 میلیارد ریالی برای تعریض محور ورامین – چرمشهر کار سختی نخواهد بود.
کاوه بیان داشت: مناقصه طرح تعریض محور ورامین به چرمشهر در مدت کمتر از 10 روز اجرا می شود و با تعیین پیمانکار جدید ، عملیات اجرایی طرح تعریض محور ورامین – چرمشهر ادامه می یابد.
محور ورامین – چرمشهر به عنوان جاده دسترسی شهرستان ورامین به محور قم – گرمسار و شهرک صنعتی چرمشهر می باشد.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است و نیمه تمام ماندن اجرای طرح تعریض این مسیر تاکنون به بروز ده ها تصادف مرگبار منجر شده است./ایرنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.