با ما همراه باشید

اتاق خبر

فرماندار ورامین خواستار تخصیص اعتبارعوارض آلایندگی برای شهرستان شد

خبر استان: فرماندار ورامین با بیان اینکه هوای شهرستان ورامین متأثر از آلودگی کلان شهر تهران و واحدهای تولیدی اطراف پایتخت است خواستار تخصیص اعتبار عوارض آلایندگی برای کمک به رفع آلودگی هوا در این شهرستان شد.

محسن خوانساری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری ورامین که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد افزود: نزدیکی ورامین به پایتخت و واحدهای صنعتی اطراف آن باعث شده تا هوای این شهرستان متأثر از آلودگی کلان شهر تهران شود که این مسئله در زمان افزایش میزان آلودگی پایتخت بیشتر احساس می شود.

وی گفت: در این ارتباط مطالعات دانشگاهی دقیقی از میزان تأثیرگذاری آلودگی هوای تهران به افزایش آلودگی هوای ورامین صورت گرفته که نتیجه مطالعات آماده تحویل به سازمان محیط زیست است.
خوانساری گفت: سازمان محیط زیست با تخصیص دادن بخشی از یک درصد عوارض آلایندگی هوای واحدهای صنعتی استان تهران به ورامین می تواند مسئولان این شهرستان را در ارتقاء شاخص های زیست محیطی یاری رساند.
مدیرکل محیط زیست استان تهران در این رابطه گفت: تا زمانی که مطالعات دقیقی در سطح استان تهران در خصوص سهم منابع آلاینده در آلوده کردن هوای مناطق در دست نباشد، نمی توان اعتباری را به شهرستان های استان اختصاص داد.
محمد هادی حیدرزاده افزود: بیشترین سهم دریافت عوارض آلایندگی هوای استان تهران مربوط به پالایشگاه تهران است که سال گذشته از این محل 80 میلیاردریال به شهرداری شهرستان قرچک کمک مالی صورت گرفت.
وی تصریح کرد: مطالعات علمی میزان آلایندگی هوای شهرستان های استان در دست اجراست که با تکمیل این مطالعات می توان سهم هر یک از این مناطق را از اعتبارات آلایندگی در نظر گرفت.
رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه این جلسه به خبرنگار ایرنا گفت: اعتباراتی که از محل عوارض آلایندگی به شهرستان ها تخصیص پیدا می کند باید در حوزه های محیط زیست هزینه شود.
معصومه ابتکار افزود: وقتی اعتبار عوارض آلایندگی به شهرستانی در سراسر کشور تعلق گرفت باید در حوزه محیط زیست، کاهش میزان آلایندگی و توسعه فضای سبز مصرف شده و نباید از این پول در بخش های دیگر استفاده کرد./ایرنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.