با ما همراه باشید

اتاق خبر

برخی مدیران واقعیت ها رادرک نمی کنند/دولت به وعده های خودعمل کند

خبر استان: امام جمعه موقت ورامین گفت: من نمی دانم چرا برخی مسئولان نمی خواهند واقعیت ها را درک کنند و چرا وعده های داده شده عملی نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین با اشاره به این نکته که باید با روزه خواری علنی مبارزه کرد، اظهار داشت: همه مومنین موظف هستند با روزه خواری علنی مبارزه کنند و با تذکر و نهی از منکر، جلوی گناه را بگیرند.

امام جمعه ورامین افزود: همه دستگاه های مربوطه نیز وظیفه دارند تا با قاطعیت اجازه ندهند که تظاهر به روزه خواری صورت گیرد.

دنیا در برابر شخصیت امام خمینی(ره) تواضع می کند

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین با اشاره به برگزاری مراسم یوم الله ۱۴ و ۱۵ خرداد ادامه داد: بزرگداشت ایام الله دستور قرآن کریم است و باید روزهای خدایی را زنده نگه داشت، روزهایی که در تاریخ زندگی بشر تأثیرگذار است.

محمودی اضافه کرد: ۱۴ خرداد سالروز رحلت امام راحل بود، امامی که انقلاب و حرکت الهی وی جهان را تحت تأثیر خود قرار داد، شخصیتی که در دوران پس از غیبت امام عصر(عج) توانست حکومت های طاغوتی را زمین گیر کرده و نظام اسلامی را برپا کند.

خطیب نماز جمعه ورامین تأکید کرد: امام ودیعه الهی بود و کاری که امام راحل انجام داد، آرزوی تمامی اولیای الهی در طول تاریخ بوده است و دنیا در برابر شخصیت سیاسی، دینی و انقلابی امام خمینی(ره) تواضع می کند.

۱۵ خرداد یک حرکت عاشورایی و خدایی بود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران تأکید کرد: ما وظیفه داریم شخصیت امام راحل و جایگاه رفیع ایشان را به نسل حاضر معرفی کنیم و اجازه ندهیم آن چهره نورانی مخدوش شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد قیام تاریخی ۱۵ خرداد سال ۴۲ متذکر شد: یوم الله ۱۵ خرداد تجلی وفاداری امت به امام را به نمایش گذاشت، حرکت عظیم ۱۵ خرداد سال ۴۲ که به عنوان مبدأ نهضت اسلامی ثبت گردیده است، یک حرکت عاشورایی  وخدایی بود که مردم ایران خاصه کفن پوشان این دیار آن را رقم زدند.

سفر مقام معظم رهبری نقطه عطفی در تاریخ ورامین بود

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به دیار ۱۵ خرداد یادآور شد: آن سفر مهم و استقبال به یاد ماندنی مردم نقطه عطف دیگری در تاریخ ورامین است که باید آن حماسه بزرگ زنده نگه داشته شود.

امام جمعه موقت ورامین افزود: خدا را شکر می کنیم که اگر ملت ایران از وجود پربرکت امام راحل محروم شد، با حرکت شایسته خبرگان ملت، خلف صالح امام خمینی(ره) یعنی مقام معظم رهبری، سکاندار حرکت انقلاب اسلامی و هدایتگر نظام اسلامی گردید.

وی ادامه داد: امروز پس از گذشت ۲۷ سال از ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی شاهد هستیم با رهبری های مدبرانه و الهی این رهبر فرزانه، نظام اسلامی همچنان قدرتمند و با نشاط روی پای خویش ایستاده و اهداف خود را دنبال می کند.

محمودی بیان داشت: علیر غم دشمنی های دنیای استکبار، فتنه های بزرگی که بر علیه نظام به راه افتاد، خیانت هایی که توسط برخی عناصر نادان یا خود فروخته صورت گرفت که مهمترین آنان فتنه سال ۸۸ بود، ملت ایران با رهبری این رهبر بزرگوار توانسته تمام خطرات را با پیروزی پشت سر گذاشته و توطئه های دشمنان را خنثی کند.

جامعه ایران نیازمند روحیه انقلابی است

خطیب نماز جمعه ورامین یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی روز ۱۴ خرداد در حرم مطهر امام راحل سخنان مهمی را بیان فرموند که باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار بگیرد.

محمودی متذکر شد: رهبر انقلاب اسلامی شاخص هایی نظیر پایبندی به مبانی و ارزش های انقلاب، هدف گیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آن ها، پایبندی به استقلال همه جانبه کشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی، حسیاسیت در برابر دشمن و تقوای سیاسی و دینی را به عنوان شاخص های انقلابی گری معرفی کردند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر موضوع اقتصاد مقاومتی متذکر شد: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس دهم بر روی موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید فراوان داشتند و فرمودند که نمایندگان مجلس در خصوص عملی شدن اقتصاد مقاومتی بسیار تأثیرگذار هستند، زیرا می توانند مسیر اقدامات اقتصادی دولت را در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار دهند.

انقلابی بودن با اشرافی گری همخوانی ندارد

محمودی افزود: همچنین رهبر انقلاب اسلامی فرمودند که اگرچه برخی ناشی گری ها انجام شد و برخی مواضع منفعلانه، دشمن را در استفاده از حربه تحریم تشجیع کرد اما باید مشکلات اقتصاد به ویژه رکود و اشتغال حل شود و صرف صحبت فایده ندارد.

امام جمعه موقت ورامین متذکر شد: امروز جامعه نیازمند روحیه انقلابی بوده لذا نیازمند مسئولان انقلابی است و باید دولتمردان و مسئولان کشور در رده های مختلف، این شاخص های انقلابی گری را دارا باشند.

وی افزود: مردم بویژه به تعبیر رهبری، جوانان عزیز نیز باید این شاخص ها را دنبال کنند و درود بر شهدای ۱۵ خرداد، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم که انقلابی بودن و انقلابی مردن را به ما آموختند.

مسئولان در عرصه های انقلاب در کنار مردم دیده شوند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران گفت: انقلابی بودن با اشرافی گری و دنیا طلبی همخوانی ندارد و روحیه انقلابی ایجاب می کند تا مسئولان در عرصه های انقلاب در کنار مردم دیده شوند.

وی بیان داشت: اگر مناسبت هایی نظیر ۲۲ بهمن، روز قدس، ۱۵ خرداد، نماز جمعه، تشییع جنازه و مراسم شهید برگزار می شود باید مسئولان در صحنه باشند و باید این روحیه انقلابی در عملکرد مدیران مشاهده گردد.

محمودی عنوان کرد: البته مردم دیار ۱۵ خرداد که پس از ۵۳ سال دوباره کفن پوشیدند، نشان دادند که با امام و انقلاب پیوند دیرینه دارند و این روحیه انقلابی را از دست نخواهند داد.

امام جمعه موقت ورامین یادآور شد: دشمن آرام و ساکت نیست و با ده ها شبکه ماهواره ای، ترویج بی تفاوتی و ولنگاری های اخلاقی، با نفوذ عناصر ناسالم در ارکان تصمیم گیری ها مصمم است تا این روحیه را از ملت ایران بگیرد اما موفق نخواهد شد.

شعار و جلسه برای تحقق اقتصاد مقاومتی کارگشا نیست

محمودی در ادامه به ضرورت توجه به شعار سال اشاره کرد و بیان داشت: من نمی دانم که چرا برخی مسئولان نمی خواهند این واقعیت را درک کنند وچرا دولت به وعده های داده شده در قبال مردم ورامین عمل نمی کند.

وی افزود: چرا برخی مدیران در پیگیری مطالبات، کوتاهی کرده و منطقه ورامین با این همه ظرفیت با مشکلات عدیده ای مواجه است.

امام جمعه موقت ورامین یادآور شد: تریبون نماز جمعه ورامین آماده است که مدیران استانی و شهرستانی بیایند و برای مردم توضیح دهند که برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در ورامین چه کرده اند، شعار و جلسه و صورتجلسه در این زمینه کارگشا نبوده و اقدامات عملی لازم است.

وی بیان داشت: سال ها به مردم وعده منطقه ویژه اقتصادی داده شد، هنوز پسته ورامین برند ندارد و به خاطر عدم زمینه صادرات، محصولات کشاورزی با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند و باید مسئولان در این زمینه فکری کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.