با ما همراه باشید

اتاق خبر

امنیت مهمترین شاخص توسعه و پیشرفت جوامع است

خبر استان: معاون حقوقی قوه قضائیه با بیان این که امنیت مهمترین شاخصه توسعه و پیشرفت جوامع است از مسئولان خواست تا با همدلی و تعامل ، شاخصه های امنیت کشور را ارتقاء دهند.

 به گزارش ایرنا ، ذبیح الله خدائیان روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین گفت: امنیت نعمتی خدادادی است که زیر ساخت های توسعه یک شهرستان و منطقه را فراهم می کند و اگر این نعمت نباشد انسان حاضر است که برای به دست آوردنش تن به حکومت طاغوت نیز بدهد.

وی گفت: امنیت صرفا به این مفهوم نیست که کسی از دیوار خانه ای بالا نرود و قتل و جنایتی رخ ندهد ، امنیت مفهوم گسترده تری دارد و زمانی می توان ادعا داشت که منطقه ای از امنیت برخوردار است که آن را در تمامی ابعاد زندگی اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نهادینه کنیم.
وی از سوء ظن به عنوان یکی از عوامل ناامنی در جامعه یاد کرد و گفت: اگر بی اعتمادی مردم به یکدیگر به فرهنگ جامعه تبدیل شود، مردم به راحتی به یکدیگر تهمت زده و یا غیبت یکدیگر را بکنند، نا امنی در آن جامعه رواج پیدا می کند و سرمایه گذاران و نخبگان از آن جامعه فراری می شوند.
خدائیان اظهار کرد: ممکن است جامعه ای از قتل و زد و خورد عاری باشد ولی در آن امنیت اقتصادی وجود نداشته باشد و دست اندازها و کاغذبازی های اداری، افزایش رشوه گیری، ربا خواری و اختلاس روح بی اعتمادی و نا امنی را در آن جوامع افزایش دهد.
خدائیان تصریح کرد: در حوزه سیاسی نیز می توان به سیاسی کاری ، کنار گذاشتن افراد توانمند به دلیل خط و ربط های سیاسی و جناح بازی های سیاسی به عنوان عوامل بر هم زننده امنیت جامعه یاد کرد.
معاون قوه قضائیه افزود: در حوزه اجتماعی نیز عواملی مانند طلاق و اعتیاد به مواد مخدر می توانند امنیت یک جامعه را به خطر بیاندازند و مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی باید با برنامه ریزی مناسب و بررسی همه جانبه از بروز این پدیده ها که امروز در حال تبدیل شدن به یک ارزش در جامعه می باشند جلوگیری کنند.
وی تأکید کرد: ارتقاء شاخصه های امنیت نیاز به تلاش و عزم همگانی دارد، دستگاه قضا و نیروی انتظامی می توانند از بروز بسیاری از ناامنی ها و جرائم جلوگیری کنند ولی برای نهادینه شدن امنیت پایدار همه افراد باید پای کار آمده و به این امر اهتمام ورزند.
وی خطاب به مسئولان گفت: اگر ادعا داریم که می خواهیم به مردم خدمت کنیم پس دیگر جایی برای اختلاف وجود ندارد، باید با کنار گذاشتن اختلافات، تنها به فکر خدمت رسانی به مردم باشیم چرا که اختلاف میان مسئولان، امنیت جامعه را با خطر مواجه می سازد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان قیام 15 خرداد سال 42 از کفن پوشان ورامین به عنوان طلایه داران انقلاب یاد کرد که در راه دفاع از ارزش های اسلامی جان خود را تقدیم اسلام کردند.
فرماندار شهرستان ورامین نیز دراین جلسه گفت: تعامل و همکاری مطلوب دستگاه های مختلف اداری، انتظامی و قضایی موجب برقراری آرامش و امنیتی پایدار دراین شهرستان شده است.
محسن خوانساری افزود: شهرستان ورامین بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 120 هزار آن اتباع خارجی هستند.
وی اظهار کرد: برغم اینها شهرستان ورامین از امنیت و آرامشی ثابت و پایدار برخوردار است و شاهد کمترین ناامنی در سطح این شهرستان هستیم.
خوانساری با اشاره به قابلیت های شهرستان ورامین گفت: ورامین با بیش از 80 هزار هکتار اراضی زراعی قابل کشت، قطب کشاورزی استان تهران محسوب می شود، ضمن آن که بیش از 750 واحد تولیدی در چهار شهرک صنعتی چرمشهر ، سالاریه ، ملاآقایی و خیرآباد شهرستان مشغول فعالیت هستند.
رئیس دادگستری شهرستان ورامین نیز در ادامه جلسه شورای اداری شهرستان از اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار برای احداث ساختمان دادسرای ورامین خبر داد.
عبدالله میرزایی افزود: در سفر امروز مسئولان قوه قضائیه به شهرستان ورامین، اختصاص این مبلغ برای احداث ساختمان جدید دادسرای شهرستان به تصویب رسید.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.