با ما همراه باشید

اتاق خبر

آغاز ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته

خبر استان: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز فرایند ثبت نام در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 95 از روز سه شنبه 11 خرداد ماه خبر داد.

حسین توکلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: به تمامی داوطلبان توصیه می‌شود از روز 11 خردادماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی گفت: پذیرش در برخی از رشته‌های این آزمون بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد و آزمون سایر رشته‌ها عصر جمعه 22 مرداد ماه برگزار خواهد شد.

** افزایش ظرفیت در دوره های کاردانی فنی حرفه ای
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: با وجود کاهش تعداد داوطلبانی که در دوره های کاردانی فنی حرفه ای ثبت نام کرده اند؛ ظرفیت پذیرش در این دوره ها نسبت به سال گذشته افزایش یافت.
وی افزود: ثبت نام برای شرکت در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی از روز چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه آغاز شد و روز دوشنبه 3 خرداد ماه پایان پذیرفت.
توکلی ادامه داد: تعداد 219 هزار و 710 داوطلب در این دوره ها ثبت نام کردند که این تعداد نسبت به سال 94 که تعداد 263 هزار و 921 نفر در آن زمان ثبت نام کرده بودند، تعداد 44 هزار و 211 نفر کمتر است.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: به عبارت دیگر تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته 16.75 درصد کمتر است.
وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش برای سال 95 تعداد 294 هزار و 859 نفر در نظر گرفته شده است، یادآور شد: با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش در سال 94 تعداد 257 هزار و 550 نفر بوده، ظرفیت پذیرش تعداد 37 هزار و 309 نفر بیشتر است.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: در واقع ظرفیت پذیرش در سال 95 نسبت به سال 94، میزان 12.65 درصد بیشتر است.
وی اظهار کرد: پذیرش در 42 کدرشته صورت می گیرد که از این تعداد پذیرش دانشجو در 31 کد رشته بر اساس سوابق تحصیلی و معدل و پذیرش در 11 کد رشته بر اساس آزمون است که آزمون این کد رشته ها صبح روز جمعه 22 مرداد ماه برگزار می شود.
توکلی یادآور شد: نتایج نهایی پذیرش در تمامی 42 کدرشته در دهه سوم شهریورماه 95 اعلام می شود.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.