با ما همراه باشید

اتاق خبر

به ازای هر ایرانی 2سیم کارت خریداری شده است

خبر استان:  مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات کشور، از فعال بودن 4ونیم  کارت بانکی به ازای هر ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،هادی زارعیان امروز در فرهنگسرای رسانه در مشهد  ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران را 120 دانست و افزود: به ازای هر ایرانی دو سیم کارت خریداری شده، اما تنها یک و نیم  سیم کارت فعال است.

وی اضافه کرد: ایران در شاخص‌های تولید آی سی تی، رتبه 99 را در دنیا دارد و رتبه اول در جهان در اختیار کره جنوبی به عنوان یک کشور آسیایی است.

زارعیان با بیان اینکه درحال حاضر، امکان  استفاده از ابزارهای نوینی مانند بانکداری الکترونیکی، کارت‌های اعتباری و دیجیتال فراهم شده است؛ افزود: ممکن است تا چند سال آینده دیگر نیاز به چاپ اسکناس توسط بانک مرکزی نباشد و تمام معاملات با ابزارهای نوین صورت گیرد.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات با بیان اینکه برای استفاده از اینترنت باید فرهنگ ‌سازی صورت گیرد، ادامه داد: آموزش سواد رسانه‌ای در حوزه‌های مختلف نیز می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد و ابزار مهم فرهنگ‌سازی در فضای مجازی، وب سایت‌ها هستند.

وی با تاکید برلزوم انجام فیلترینگ برای برخی از سایت‌ها، گفت: فیلترینگ موجب حفاظت از خانواده، حیثیت و آبروی افراد می‌شود و در تمام دنیا حتی در آزادترین کشورها نیز از فیلترینگ استفاده می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات  کشور گفت: استفاده از ظرفیت رسانه و تولیدات بومی رسانه ای نیز می تواند در پیشگیری از وقوع جرایم در اینترنت موثر باشد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.