با ما همراه باشید

اتاق خبر

افتتاح ۴ پروژه عمرانی و خدماتی در مناطق عشایری استان تهران

خبراستان: مدیر امور عشایر استان تهران گفت: ۴ پروژه عمرانی و خدماتی در مناطق عشایری استان تهران با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال احداث می‌شود.

سیروس نصیری مدیرامور عشایر استان تهران در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر چهار پروژه عمرانی در مناطق عشایری استان تهران به بهره برداری میرسد.

وی از آماده سازی چهار پروژه عمرانی و خدماتی در مناطق عشایری این استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در ایام دهه مبارک فجر در مناطق عشایری استان به بهره برداری می‌رسد.

نصیری در این باره اظهار کرد: احداث حمام ضد کنه دام عشایری در حاجی آباد پاکدشت، اجرای آبیاری تحت فشار در رازق آباد ورامین و تامین آب شرب عشایر در مناطق لزور فیروزکوه و لار شمیرانات از پروژه‌های عشایری استان تهران است که در ایام دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: این چهار پروژه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 360 میلیون ریال احداث شده که با افتتاح این پروژه ها برای 76 عشایر پایداری اشتغال ایجاد می شود.

مدیر امور عشایر استان تهران تصریح کرد: با افتتاح این پروژه‌‌ها ارتقا شاخص‌های انسانی عشایر افزایش یافته و با افزایش امکانات رفاهی در مناطق عشایری میزان تولیدات این جامعه تولید کننده نیز افزایش می یابد.

در سال گذشته جامعه عشایر استان تهران بیش از 62 هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی، لبنی، پروتئینی و کشاورزی تولید کردند و در حال حاضر عشایر استان تهران در مناطق قشلاقی به سر می برند.

همچنین عشایر استان تهران حدود 3 هزار خانوار با حدود 700 هزار راس دام سبک هستند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.