با ما همراه باشید

اتاق خبر

ردصلاحیت یا تأیید شوم همه را تشویق می‌کنم در انتخابات مشارکت داشته باشند

خبراستان: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ردصلاحیت یا تأیید شوم همه را تشویق می‌کنم در انتخابات مشارکت جدی داشته باشند .

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس در چهاردهمین کنگره حزب مردم سالاری که صبح امروز 8( بهمن ماه) در تالار آدینه برگزار شد، گفت: مشاركت مردم درانتخابات از جمله ضروريات است.
وی افزود: به هر حال حتى در شرايط فعلى و با وجود همه رد صلاحيت‌ها مردم بايد به طور فعال در انتخابات شركت كنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما تجربه مجلس نهم را داريم كه همگی جريانات اصلاح‌طلب به غیر از حزب مردم سالاری تقريبا آن را تحریم کردند که نتیجه آن مجلس نهم شد و با مجلس ایده آل فاصله زیادی داشت.

وی ادامه داد: مجلس هشتم از مجلس نهم بهتر و قویتر بود و نمایندگان خوش فکر بیشتری داشت، معتقدم بیش از نیمی از مجلس هشتم نماینده خوش فکر داشت که می شد درباره مسائل اساسی کشور با آنها صحبت کرد که امروز شاید تعداد این نفرات در مجلس نهم کمتر از انگشتان دو دست باشد.

مطهری گفت: اگر اصلاح‌طلبان انتخابات مجلس گذشته را تحریم نمی‌کردند قطعا مجلس بهتری شکل می‌گرفت و هم‌اکنون نیز اگر موضوع ردصلاحیت‌ها به همین سبک ادامه پیدا کند باز هم افرادی هستند که مردم بتوانند به آنها رأی دهند.

وی گفت: در انتخابات مجلس به طور معمول حد مشخصی از مردم مشارکت دارند به ویژه در شهرستان‌ها به دلیل مسائل قومی معمولا افراد در انتخابات شرکت می‌کنند و مشارکت مردم در مجموع قابل قبول خواهد بود؛ پس اگر در شهرهای بزرگ برخی انتخابات را تحریم کنند اینگونه نخواهد شد که مشارکت پایین بیاید.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه بهتر است همه در انتخابات شرکت کنند، افزود: اگر موضوع رد صلاحیت بنده منجر به تأیید بشود یا نشود، در هر صورت همه را به حضور در انتخابات تشویق می‌کنم.

مطهری با بیان اینکه انتخابات مجلس دهم و خبرگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نیز بستگی زیادی به نتیجه این دو انتخابات پیش رو دارد.

وی خطاب به شورای نگهبان اظهار داشت: اگر کاندیدایی فساد مالی و اخلاقی مهمی ندارد دیگر انتخاب را باید بر عهده مردم بگذاریم و این درست نیست که 80 درصد کار را یک نهادی انجام دهد و 20 درصد را به مردم واگذار کند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با همه اینها معتقدم که باید مشارکت بالایی داشته و بعدا به فکر اصلاحا این آسیب ها و آفت ها باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.