با ما همراه باشید

اتاق خبر

۹۰۰ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد

خبر استان : مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد؛ از ابتدای سال تاکنون ۹۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران مسدود شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خسرو ارتقایی، مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه 32 هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران شناسایی شده است، گفت: براساس گزارش های کارشناسان آب منطقه ای تهران 22 هزار حلقه از این چاه ها مسدود خواهد شد.

 

ارتقایی افزود: 10 هزار حلقه چاه غیرمجاز در شهر تهران وجود دارد که آب آن برای استخر، کارواش و آبیاری فضای سبز استفاده می شود، اما در حال حاضر این چاه ها مسدود نمی شود.
او گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان تیر سال آینده 2 هزار حلقه چاه غیرمجاز مسدود خواهد شد و 1200 کنتور نیز روی چاههای مجاز نصب می شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران همچنین درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از آبیاری اراضی کشاورزی جنوب شهر تهران با آبهای غیرمتعارف و پساب افزود: تاکنون بارها با همکاری جهادکشاورزی استان و شورای تامین شهرستان ری بندهای ایجاد شده در مسیر این آب را تخریب کردیم و با این اقدام مقابله می کنیم.

ارتقایی گفت: براساس تصمیم گیری های انجام شده با جهادکشاورزی استان تهران قرار است کشاورزان از این آب برای کشت غلات استفاده کنند.

او درباره اجرای طرح تصفیه خانه ها برای استفاده از پسابها و فاضلاب های شهر تهران افزود: هم اکنون 100 میلیون مترمکعب پساب و فاضلاب تصفیه شده برای استفاده در کشاورزی به دشت ورامین و پاکدشت منتقل می کنیم و 50 میلیون مترمکعب نیز از چاهها به شهریار و رباط کریم منتقل می شود بنابراین از 50 درصد پساب جمع آوری شده کمتر از 30 درصد آن تصفیه می شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران گفت: هزینه تصفیه هر مترمکعب از پساب 700 تومان است که هزینه قابل توجهی است بنابراین باید این طرح به گونه ای انجام شود که اقتصادی باشد.

ارتقایی همچنین از برنامه ریزی برای جمع آوری آبهای روان استان تهران خبر داد و افزود: براساس برآوردهای انجام شده 140 میلیون مترمکعب آب از دره های کوهستان های شمالی شهر تهران وارد دشت تهران می شود و علاوه بر این 150 میلیون مترمکعب هم از روان آب های جنوب شهر و بیش از 300 میلیون مترمکعب نیز در سطح استان جاری است که برای ساماندهی این روان آبها مطالعه کردیم و برای اجرای آن دنبال سرمایه دار هستیم.

او گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است این آبها در دو تصفیه خانه سرخه حصار و صالح آباد تصفیه و به مصارف کشاورزی در دشت ری برسد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران افزود: بخشی از‌ آب های روان نیز در مخازن دو تصفیه خانه که ظرفی 200 میلیون مترمکعب را دارد ذخیره می شود تا در بخش خدمات، صنعت و کشاورزی مصرف شود.

ارتقایی گفت: با اجرای این طرح 28 هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب شهرستان ری که بخشی از آنها با فاضلاب و پساب آبیاری می شود ساماندهی خواهد شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.