با ما همراه باشید

اتاق خبر

سهم 150 هزار میلیاردی شرکت های خارجی از بازار لوازم خانگی ایران

خبراستان: سخنگوی انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی، ارزش بازار لوازم خانگی ایران را سالیانه 200 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: 150 هزار میلیارد ریال از این بازار در اختیار شرکت های خارجی و 50 هزار میلیارد ریال در دست شرکت های تولیدکننده داخلی است.

حمیدرضا غزنوی امروز یکشنبه در نشستی خبری به تشریح وضعیت بازار لوازم خانگی در ایران پرداخت و گفت: بازار ایران برای تولیدکنندگان خارجی بازاری گسترده و قابل توجه است؛ بعنوان نمونه بازار لوازم خانگی ایران بعد از آمریکا دومین بازار یکی از برندهای لوازم خانگی کره جنوبی است.
وی، حاشیه سود شرکت های خارجی از حضور در بازار ایران را حدود 30 تا 40 درصد عنوان کرد و افزود: شرکت های خارجی با در دست داشتن 150 هزار میلیارد ریال از بازار لوازم خانگی ایران، سالیانه حدود 60 هزار میلیارد ریال از بازار ایران سود می برند.
سخنگوی انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم در مورد هزینه تبلیغات شرکت های تولیدکننده خارجی در بازار ایران گفت: از آنجا که بازار لوازم خانگی ایران برای شرکت های خارجی بازاری پر سود است، آنها برای تبلیغات کالاهای خود مبالغ زیادی هزینه می کنند؛ به عنوان نمونه، یک برند لوازم خانگی مطرح در بازار ایران، سالیانه دو هزار و 800 میلیارد ریال و یک برند دیگر سالیانه چهار هزار میلیارد ریال برای تبلیغات هزینه می کنند.
وی اضافه کرد: این در حالی است که بودجه تبلیغاتی یک شرکت داخلی در بهترین حالت حدود هشت درصد خارجی هاست و بودجه تبلیغاتی شرکت های ایرانی نسبت به کل خارجی ها حدود دو درصد است.
این خبر تکمیل می شود.

منبع: ایرنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.