با ما همراه باشید

اتاق خبر

«فتنه به بهانه تحریم» و هشدارهایی که باید شنید/ پژوهش‌های عجیب برای ترویج رابطه دختران و پسران!

خبراستان: تعجب «مادر فرزندمرده» از ردّ صلاحیت منتجب‌نیا! و «فتنه به بهانه تحریم» از جمله مطالبی هستند که در بسته امروز گزارش تحلیلی خبرگزاری فارس به آنها پرداخته‌ایم.

بسته گزارش تحلیلی روزانه فارس به تحلیل و بررسی برخی اخبار و مطالب کمتر دیده شده در لابه‌لای رسانه‌های کشور می‌پردازد. در این بسته گزارشی _ تحلیلی علاوه بر خوانش اخبار؛ سوابق و برخی تحلیل‌های موجود پیرامون این مطالب نیز آورده شده است.

***

هرکس 50 سال روحانی بود نباید تأیید صلاحیت شود

تعجب «مادر فرزندمرده» از ردّ صلاحیت منتجب‌نیا!

رسول منتجب‌نیا، فعال اصلاح‌طلب و قائم مقام حزب اعتماد ملی در بخشی از یک مصاحبه که سایت حزب ندای ایرانیان آنرا منتشر کرده با بیان اینکه وی به استناد بند 1 و 3 ماده 28 قانون انتخابات رد صلاحیت شده است، گفت: حتی مادر فرزند مرده نیز به این دلایل می‌خندد!

او افزوده است: یعنی بعد از 52 سال حضور در انقلاب و 50 سال کسوت روحانیت، امامت جماعت و نمایندگی باید به عنوان عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام، نظام و ولایت فقیه رد صلاحیت شوم؟

وی همچنین اظهار کرده است: من در اعتراض خود نیز بیان کردم که زمانی که صحبت از ولایت فقیه، زندان و ترور داشت ما طرفدار ولایت‌فقیه و نظام بودیم و عواقب آن را به جان خریدیم نه الان که طرفداری از ولایت‌فقیه، پست و مقام در پی دارد.

*منتجب‌نیا خود بهتر از هرکسی می‌داند که «ملاک، حال فعلی افراد است» و هیچ خدمت و مجاهدت و سابقه‌ای حتی اگر قائم مقامی رهبری! و جانبازی هم باشد در صورت انحراف از مسیر و قرارگیری در سمت مقابل نظام اسلامی، مفید فایده برای دنیا و آخرت افراد نخواهد بود.

چه اینکه یقیناً افکار عمومی با سوابق کسانی همچون طلحه، زبیر و زیادبن‌ابیه در تاریخ اسلام آشنایند و می‌دانند چگونه این خدمتگذاران سابق و مجاهدان و مقامات حکومت اسلام به فتنه‌گران، ریزندگان خون مسلمانان و دژخیمانی چیره‌دست تبدیل شدند.

همچنین در اشاره به خندیدن مادر فرزندمرده به دلایل ردّ صلاحیت منتجب‌نیا! نیز اگرچه ما دقیقاً نمی‌دانیم که وی بر چه اساسی ردّ صلاحیت شده و فرض بر دانستن هم هیچکس جز شخص داوطلب مجاز به بیان علل و عوامل رد و یا عدم احراز صلاحیت و حتی اعلام ردّ صلاحیت خود نیست.

و اگرچه او هم به مانند جمع دیگری از اصلاح‌طلبان ستادی هیچ اعلام برائتی را از فتنه سال 88 بیان نکرده است.

اما با این وجود خوانش برخی از گفته‌های جنجال‌برانگیز رسول منتجب‌نیا، طی دو و نیم سال اخیر خالی از لطف نیست:

_ بعد از اینکه قوه مهم مقننه سه دوره متوالی در اختیار «تندروها» و «کارنابلدها» بود، این بار مجلسی اصلاح‌طلب و با رویکرد اعتدالی تشکیل خواهد شد.

_ همانطور که رهبری فرمودند از حق‌الناس حفاظت و حراست شود. در این صورت پیروز میدان اصلاح‌طلبان خواهند بود!

_ این که برخی خط و نشان می‌کشند (و می‌گویند) کسانی که بوی «فتنه» به مشام‌شان خورده و کسانی که ساکت بوده‌اند را رد صلاحیت می‌کنیم، تهدید علنی مردم و نیروها و جریانات مردمی است.

_ ادامه حصر (فتنه‌گران) هزینه بزرگی برای نظام است!

قبل از صحبت‌های عجیب منتجب‌نیا، الیاس حضرتی دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز در اشاره به ردّ صلاحیتش از سوی هیئت نظارت شورای نگهبان اظهار کرده بود: «اینکه من یا امثال من رد صلاحیت شده‌اند، جای تعجب دارد. بالاخره همه حضرتی را می‌شناسند و مشی اعتدال و اصلاحات او را می‌دانند. همه می‌دانند که الیاس حضرتی علاقه‌مند و معتقد به ارزش‌های انقلاب است، می‌دانند که چه فداکاری‌هایی در انقلاب و نظام داشته»!

گفتنیست، نظر به اینکه تعداد کثیری از چهره‌های اصلاح‌طلبِ کمتر شناخته شده، توسط شورای نگهبان مورد تأیید صلاحیت قرار گرفته‌اند؛ به نظر می‌رسد اعتراضات و فریادهای چهره‌های جریان خاص نسبت به مسئله «صلاحیت‌ها»، قرار است ضمن تأمین سهم آنها، ایجادکننده‌ی یک حاشیه امن برای چهره‌های در سایه‌ی این جریان خاص باشد.

***

پژوهش‌های عجیب برای ترویج رابطه دختران و پسران!

روزنامه شرق، در شماره اخیر خود طی گزارشی که عنوان کرده است توسط شخصی به نام ناهید خداکرمی، دبیر کارگروه بهداشت، سلامت و محیط‌زیست معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در اختیار این روزنامه قرار گرفته، نوشته است:

«در رشته‌های پزشکی‌ای که تعامل و کارِ گروهی میان دانشجویان دختر و پسر بیشتر است، ازدواج‌های بیشتری صورت می‌گیرد و بررسی‌های مجدد هم نشان داده که این ازدواج‌ها از پایداری بیشتری نسبت به دیگر ازدواج‌ها برخوردار هستند»!

بر اساس گزارش شرق، «دست‌کم ٣٩ درصد از این تعاملات به ازدواج منجر می‌شود و تقریبا ٩٠ درصد این ازدواج‌ها پایداری دارند».

مقام اشاره شده در بالا همچنین در ادامه گزارش شرق، مسئله تفکیک جنسیتی را نیز مورد اشاره قرار داده و اظهار کرده است: این نسلی را که در دنیای اطلاعات زندگی می‌کند، نمی‌توانیم در یک چارچوب قرار دهیم و بگوییم در این چارچوب عمل کن. حال سؤال این است که آیا تفکیک‌های جنسیتی و جدا‌کردن دختران و پسران از دانشگاه و یا هر محیط دیگری توانسته است به تداوم خانواده کمک کند؟ توانسته است به خود خانواده‌ها کمک کند تا بتوانند برای فرزندانشان همسر انتخاب کنند؟!

*اینکه جریان سیاسی خاص که لیدر آنها با یک زن هم بصورت علنی مصافحه کرد؛ چه زمانی می‌تواند به آمال و آرزوهای خود درباره یک جامعه باز! و بدون محدودیت در روابط زنان و مردان برسد مشخص نیست!

همین جریان سیاسی، در ماجرای تفکیک محیط‌های کاری بانوان و آقایان در شهرداری تهران نیز اعتراضات گسترده‌ای را به سمت شهرداری تهران و اقدام اسلامی این نهاد، روانه داشت.

این پازل البته چینه‌های دیگری هم دارد…

زمانی قبل از گزارش شرق، فردی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌های دانشجویی! خواستار ترویج «عاشقانه‌های دختران و پسران نوجوان» در ادبیات شده بود.

او با هشدار نسبت به حذف واژه «عشق» گفته بود: «عشق احساسی است که در انسان باعث کشش و کوشش می‌شود. رنگ این احساس در تمام مراحل زندگی فرق می‌کند. در کودکی این گرایش به پدر و مادر و خانواده است، در نوجوانی به جنس مخالف است که بیش‌تر با ارتباطی حسی و غلبه بر ترس و تنهایی است…به هرحال نمی‌توان این حس را نادیده گرفت و با پاک‌کن اخلاق آن را محو کرد. بچه‌ها همان‌گونه که به شادی و تحرک و بازی نیاز دارند، به حس پاک عاشقانه نیز نیاز دارند و بازتاب این حس در ادبیات‌شان به آن‌ها حس بودن و دیده شدن می‌دهد»!

روزنامه شرق نیز غیر از انتشار گزارش اخیر، زمان دیگری مصاحبه خبرنگار خود با مرتضی طلایی، عضو شورای شهر تهران را در حالی منتشر کرد که خبرنگار این روزنامه در انتقاد به طرح تفکیک محیط‌های کاری بانوان و آقایان در شهرداری، به سردار طلایی اینطور گفته بود که برای اینکه حق انتخاب داشته باشم، حاضرم تنه‌ام به تنه 100 مرد بخورد!

در اشاره به چیزهایی که تحت عنوان پژوهش‌های معاونت زنان رئیس‌جمهور منتشر شده است بایستی اشاره کرد که بر اساس ظاهر و باطن احادیث و نصوص دین مبین اسلام، ارتباط نامحرمان با یکدیگر به شدت مذموم و نکوهیده است.

در کتاب شریف اصول کافی پیرامون عدم ارتباط و اختلاط نامحرمان با یکدیگر احادیثی نقل شده است که کاملاً با پژوهش‌های تیم خانم مولاوردی در تعارض است!

همچنین از امیرمؤمنان علی(ع) منقول است که فرمود: «اختلاط و گفتگوی مردان با زنان نامحرم سبب نزول بلا و بدبختی خواهد شد، و دل‌ها را منحرف می‌سازد» بحارالانوار، جلد 74، ص 291

از حضرت امام راحل نیز توسط صبیه مکرّم ایشان منقول است که حضرت امام(ره) حتی سلام کردن نامحرمان به یکدیگر را نیز جایز نمی‌دانسته و تمام میهمانی‌های منزل ایشان برای نوه‌های اناث و ذکورشان بصورت جدا برگزار می‌شده است.

در عین حال و در اشاره به مسئله «ضرورت آشنایی برای ازدواج» نیز نظر اسلام بر خلاف تحقیق منتشره از سوی تیم خانم مولاوردی! نه آشنایی در محیط کار و دانشگاه و خیابان و غیره که یک آشنایی با مدخل روابط رسمی خانواده‌ها، صرفاً به منظور ازدواج، از طریق خواستگاری و تحت اشراف والدین دختر و پسر است.

مسئله پایداری ازدواج نیز بیش از آنکه به بهانه قدیمی «شناخت»! وابسته باشد به مقولات پساازدواج، میزان تعهد و التزام زن و شوهر به حقوق اسلامی خود و دیگری و اطمینان زن و شوهر از پاک بودن محیط کاری یکدیگر در خارج خانه بستگی دارد.

اینکه قصه پرغصه نگرش‌های انحرافی جریان خاص نسبت به روابط زن و مرد چه زمانی تمام خواهد شد مشخص نیست…

بدیهیست که همین فرمول‌ها و روش‌های تساهلی و تسامحی برجای مانده از دوران دولت اصلاحات بود که هم‌اکنون میزان طلاق در ایران به صورت چشمگیری افزایش یافته و آسیب‌های مترتّب دیگری مثل مجرد ماندن هزاران نفر، افزایش سن ازدواج، قبح‌شکنی از روابط حرام در محیط‌های مجازی و غیر مجازی و… نیز دامنگیر جامعه شده است.

***

رهبر انقلاب درباره این مسئله‌ی خاص چند بار هشدار داده‌اند

«فتنه به بهانه تحریم» و هشدارهایی که باید شنید

مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اخیراً و در بخشی از سخنان خود در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات فرمودند:

«[آنها] تحریم کردند برای اینکه مردم را عصبانی کنند و به خیابان بکشانند. بنده این را چند سال پیش گفتم؛ بعضی‌ها گفتند این تحلیل است؛ بله، شاید آن روز تحلیل بود امّا امروز خبر است؛ خودشان گفتند؛ افراد متعدّدی از آنها در بیانات مختلف گفتند هدف ما این است که مردم را از نظام جمهوری اسلامی، از دولت جمهوری اسلامی عصبانی کنیم. می‌خواستند مردم را به خیابان بکشانند؛ [امّا] مردم ما ایستادند».

معظم‌له در ابتدای سال گذشته نیز طی بیاناتی در حرم مطهر رضوی فرمودند:

«باید بدانیم در کشور عزیز ما هم، آنها (دشمنان) بعد از سی سال تلاشی که علیه این انقلاب انجام دادند و علیه ملّت انقلابی ما انجام دادند، باز نتوانستند به نتایجی دست پیدا کنند؛ نشانه‌اش همین حضور مردم است. افراد مؤثّر در دولت آمریکا و نظام آمریکا این را صریحاً گفتند، گفتند ما تحریم‌ها را به‌وجود آوردیم و تشدید کردیم که مردم را ضدّ نظام، بکشانیم به خیابان‌ها؛ این را صریحاً گفتند که تحریم برای این است که انقلاب را ریشه‌کن کنند و مردم را در مقابل نظام اسلامی قرار بدهند.»

*این هشدار مکرر مقام معظم رهبری در حالی مطرح می‌شود که برخی چهره‌های یک جریان سیاسی خاص طی 3 سال گذشته بصورت علی‌الدوام بر مقولاتی مثل «فلج شدن کشور بر اثر تحریم‌ها»، «ضرورت آگاه‌کردن مردم نسبت به اثر گسترده! تحریم‌ها»، «شکننده بودن اوضاع اقتصادی»، «فروپاشی اقتصاد کشور»، «گذار شرایط کشور به اوضاع غیر قابل تحمل!»، «باتلاق تحریم‌ها برای ایران»، «ریخته شدن قبح فساد اقتصادی در کشور»، «بحرانی جلوه دادن اوضاع بیکاری در کشور» و… اشاره‌های فراوانی را مطرح کرده‌اند که به نظر می‌رسد این اشاره‌ها و تأکیدات، بصورتی خواسته یا ناخواسته با دسیسه‌ی پشت پرده‌ی تحریم‌ها که از سوی مقام معظم رهبری ترسیم شده قابلیت چفت شدن دارد و بر آتش آن می‌دمد.

چه اینکه بر اساس گزارش‌های متقن و اذعان مقامات کشور، اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران فقط بین 20 تا 40 درصد است و میزان بیکاری کمتر از 11 درصدی فعلی ایران نیز فقط 6 درصد از میزان استاندارد جهانی بالاتر است…

در اشاره به سخنان مهم رهبر انقلاب اسلامی، برخی خواص کشور نیز هشدارهایی را پیرامون فتنه اقتصادی و اوکراینیزه شدن ایران مطرح کرده‌اند. (در رخدادهای منجر به براندازی دولت اوکراین نیز براندازان خیابانی ابتدا با شعار تأثیرگذاری گسترده تحریم‌ها به خیابان آمدند)

علیرضا زاکانی، نماینده اصولگرای مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، چندی قبل طی سخنانی درهمایش بزرگداشت شهدای رسانه گفته بود: دشمنان در جنگ اقتصادی می‌خواهند یا مردم را علیه نظام بشورانند یا گرایش مردم را به تغییر و یک جریان خاص سوق دهند.

محمدجواد لاریجانی، دیپلمات سابق کشورمان و معاون حقوق بشر قوه قضائیه هم دو سال قبل در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری فارس در اشاره به همین مسئله تصریح کرده بود:

«برای آمریکا و دوَل غربی فتنه اصل نبود بلکه مختل کردن و تضعیف و ساقط کردن نظام اسلامی ایران هدف بود و هست و لذا غرب در دو مسیر برای مقاصدی که فتنه متوجه آن بوده است، کار می‌کند، اول اینکه روی اصحاب فتنه زیاد سرمایه‌گذاری نمی‌کنند چرا که می‌دانند بازسازی آنها بسیار پرهزینه است و بعید است به جایی برسد. اما برای اختلال در نظام به ویژه اختلال اقتصادی بیشتر سرمایه‌گذاری کرده‌اند یعنی در حال حاضر خط فتنه به خط سابوتاژ اقتصادی –خرابکاری و اغتشاش به بهانه مشکلات اقتصادی- تبدیل شده است.»

لاریجانی همچنین به تازگی هم طی سخنانی که پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران ایراد شد، گفته بود: می‌خواهند وضعیت اقتصادی کشور را فلج کنند و اعلام کنند نظام اسلامی نتوانست معیشت مردم را مهیا کند، آنها که می‌گویند ما در حال اضمحلال اقتصادی هستیم خطا می‌کنند ما در حال مشاهده اضمحلال یک تز بسیار غلط هستیم که می‌گوید نفت بفروشیم و کالا بیاوریم و مصرف کنیم، این تز به لطف الهی به آخر خط رسیده است.

مسئله تلاش دشمن برای ایجاد خرابکاری اقتصادی در ایران به منظور اجرای پروژه «ناراضی‌سازی» همچنین در کلام چهره‌ها و شخصیت‌های دیگری همچون دکتر رضا سراج و حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اسبق اطلاعات نیز مورد اشاره و هشدار قرار گرفته است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.