با ما همراه باشید

اتاق خبر

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در 130 مدرسه قرچک

خبراستان: مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک از برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در 130 مدرسه این شهرستان خبر داد.

به‌نقل از دفتر اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک، مهدی نیکبخت با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی مسابقات قرآن و معارف اسلامی ویژه مربیان و معاونان پرورشی اظهار داشت: به‌منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزی و فرهنگیان در سطح شهرستان، کلاس‌های توجیهی آموزشی برگزار شد.

وی گفت: مسابقات قرآن و معارف اسلامی بستر مناسبی برای رشد و تعالی شخصیت دینی و مذهبی دانش‌آموزان در راستای معارف حیات بخش و انسان‌ساز قرآن، عترت و نماز است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک تصریح کرد: قرآن سند شرافت آدمی است چرا که امروزه آموزه‌های قرآنی و مفاهیم بلند دینی می‌تواند دانش‌آموزان را در مقابله با انواع تهدیدها و آسیب‌ها مصونیت بخشیده و هویت دینی و اخلاقی را در آن‌ها تقویت کند.

وی افزود: مسابقات قرآنی نباید صرفاً به‌عنوان یک رقابت محسوب شود بلکه باید از این فرصت‌ها به‌عنوان یک ظرفیت در جهت رفتارسازی و ایجاد منش و روحیه قرآنی در دانش‌آموزان استفاده شود.

نیکبخت عنوان کرد: رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزان در رشته‌های حفظ قرآن، قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم، عترت شامل نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، اذان، احکام و انشای نماز در 130 مدرسه شهرستان قرچک برگزار می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک هدف از برگزاری این مسابقات را آشنایی دانش‌آموزان با قرآن، نماز و عترت و اهل بیت (ع) در زندگی دانست و گفت: هفته قرآن و عترت در راستای تحقق منویات امام خمینی(ره)، رهبری معظم انقلاب و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در مدارس استان تهران برگزار می‌شود.

نیکبخت بیان داشت: برگزاری این مسابقات در مدارس یکی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش برای رسیدن به تعالی دانش‌آموزان است.

منبع: فارس

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.