با ما همراه باشید

اتاق خبر

طرح «مصباح‌الهدی» از ماندگارترین طرح‌ها در آموزش و پرورش است

خبراستان: مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: طرح «مصباح‌الهدی» از ماندگارترین طرح‌ها در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مهدی نیکبخت ظهر امروز در دیدار معلمان شهرستان قرچک با اشاره به اجرای طرح «مصباح‌الهدی» در مدارس این شهرستان اظهار داشت: این طرح به‌منظور ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و ایجاد روحیه مطالعه، تحقیق و پژوهش در زمینه سبک زندگی پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) و یاران صدیق آن حضرت در مدارس شهرستان قرچک  اجرا می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک افزود: در اجرای منویات مقام معظم رهبری و در موضوع ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و سبک زندگی ایرانی و تأکید وزیر آموزش و پرورش مبتنی بر کیفیت‌بخشی و کاربردی کردن آموزه‌های چهارده‌ معصوم (ع)، طرح «مصباح‌الهدی» (امام‌شناسی و سبک زندگی اسلامی) با رویکرد توسعه و تعمیق سیره علمی و اخلاقی نبی مکرم اسلام (ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در مدارس شهرستان قرچک  اجرا می‌شود.

نیکبخت تصریح کرد: مسابقه طرح «مصباح‌الهدی» (امام‌شناسی و سبک زندگی اسلامی) ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان با موضوعات داستان نویسی، خوشنویسی، مطالعه و تحقیق، کتاب‌خوانی، نقاشی و شعر در قرچک برگزار  می‌شود.

وی ادامه داد: براساس این طرح که از آن به عنوان طرح انس با اهل‌بیت (ع) هم یاد می‌شود، در استان‌های مختلف برگزار می‌شود که هر استان موظف به تبیین سیره نظری و عملی یکی از ائمه معصوم (ع) شده است که در این بین سهم شهرستان‌های استان تهران  و شهرستان قرچک، شناساندن ابعاد شخصیتی  امام موسی کاظم (ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است.

نیکبخت با اشاره به اینکه آشنایی همه جانبه دانش‌آموزان با زندگی 14 معصوم (ع) در مدارس ابتدایی از دیگر اهداف این طرح است، بیان کرد: دوران کودکی بهترین زمان برای یادگیری است و فرزندان این مرز و بوم باید از همین دوران کودکی با این فرهنگ آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک ادامه داد: طرح «مصباح الهدی» یکی از ماندگارترین طرح‌ها در سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش است.

وی در پایان افزود: آموزش و پرورش زیرساخت اساسی همه ادارات و نهادها است که مهم‌ترین رسالتش پرورش استعدادهای فرهنگی، قرآنی و اجتماعی در سطح جامعه است.

منبع: خبرگزاری فارس

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.