با ما همراه باشید

اتاق خبر

تحریم‌های جدید کنگره علیه ایران نقض مفاد برجام خواهد بود

خبراستان: یک نماینده ارشد دموکرات آمریکا تاکید کرد: طرح جدید تحریم‌های ایران که از سوی کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده، مانع از پایبندی واشنگتن به تعهدات خود برای لغو تحریم‌های ایران در چارچوب توافق هسته‌ای خواهد شد.

الیوت انگل نماینده ارشد دموکرات آمریکا در مصاحبه با اسپوتنیک تصریح کرد: طرح جدید تحریم‌ها علیه ایران که روز پنج شنبه توسط کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان به تصویب رسیده ، مانع از آن خواهد شد تا آمریکا به تعهدات خود برای لغو تحریمها بر اساس مفاد توافق هسته ای با ایران، عمل کند.

طرح جدید مجلس نمایندگان آمریکا مانع از لغو تحریمها علیه 400 فرد و شرکت ایرانی خواهد شد که هم اکنون در فهرست تحریمها قرار دارند و بر اساس مفاد برجام تحریمها علیه آنها باید لغو شود. این طرح دولت آمریکا را ملزم می کند تا از عدم مشارکت این افراد و شرکتها در برنامه موشک های بالستیک ایران اطمینان حاصل کند، پیش از آنکه هرگونه تحریمی علیه آنها لغو شود.

این طرح بدون رای موافق حتی یک نماینده دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا طرح جدید مجلس نمایندگان آمریکا نقض مفاد توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی خواهد بود، گفت: قطعا این گونه است.

انگل گفت: گرچه من از اعمال تحریمهای جدید علیه ایران به خاطر آزمایش موشک های بالستیک حمایت می کنم ولی این طرح یک تلاش جدی در این راستا نخواهد بود.

برد شرمن نماینده کنگره آمریکا نیز تاکید کرد: تلاش کنگره از نظر زمانی دقیقا بلافاصله پس از اقدام ایران در خارج کردن بخش زیادی از اورانیوم غنی شده خود و انتقال آن به روسیه صورت گرفته و می تواند موجب عقب نشینی در اجرای توافق هسته ای شود.

به احتمال زیاد طرح جدید اعمال تحریمها علیه ایران از سوی اوباما وتو خواهد شد و با مخالفت سنا نیز روبرو می شود.

منبع: تسنیم

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.