با ما همراه باشید

اتاق خبر

ساخت واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی قرچک

خبراستان: مدیر شهرک صنعتی قرچک گفت: با تلاش‌های صورت گرفته شهرک صنعتی قرچک در حال شکوفایی بوده و اکنون در این شهرک 15 واحد صنعتی در حال ساخت است.

حامد افشارنادری پیش از ظهر امروز در جمع تولیدکنندگان شهرستان قرچک اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران انجام شد، حمایت‌های فرماندار این شهرستان و ارتباط با اتاق اصناف بازرگانی و شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران موفق شدیم با هفت اتحادیه بزرگ تهران برای انتقال برخی صنوف تولیدی مربوطه به این شهرک تفاهمنامه منعقد کنیم.

وی یادآور شد: با امکان‌سنجی صورت گرفته مشخص شد قرچک در بخش پوشاک ظرفیت بالقوه‌ای دارد و سعی شد اصنافی که مرتبط با صنف پوشاک است از تهران خارج شده و آنها را در قرچک مستقر کنیم؛ بر همین اساس چهار صنف تولیدی پوشاک مردانه و زنانه، کشباف، گلزنان و صباغان با یک‌هزار و 200 عضو اعلام آمادگی کردند که در شهرک صنعتی قرچک مستقر شوند.

این مسئول ادامه داد: همچنین در زمینه صنف چرم در بحث سراجان (کیف و کفش) هم اعلام آمادگی شده است و در حال انعقاد قرارداد با آن‌ها هستیم.

*انعقاد 130 قرارداد با بخش خصوصی

افشارنادری با اشاره به اینکه 130 قرارداد با بخش خصوصی و صنعتگران استان تهران منعقد شده است، گفت: در حال حاضر برآورد این است که تا پایان امسال افتتاح نخستین واحد صنعتی را در شهرک صنعتی داشته باشیم؛ همچنین در پی آن هستیم که در بخش دیگری از شهرک صنعتی در اراضی محمدآباد صنایع تبدیلی و گلخانه‌ای ایجاد شود.

مدیر شهرک صنعتی قرچک با ارائه گزارشی از فعالیت‌های عمرانی این شهرک افزود: پست برق سیار شهرک صنعتی به ظرفیت 15 مگاوات از طریق شرکت برق نواحی استان تهران به مرحله اجرا درآمده است؛ این پست برق علاوه بر اینکه برق شهرک صنعتی را به مدت دو تا سه سال تأمین می‌کند، می‌تواند به ظرفیت برق این شهرستان نیز کمک کند.

وی در زمینه اجرای شبکه‌های آب و فاضلاب تصریح کرد: شبکه آب و فاضلاب کل اراضی شهرک صنعتی به طول 13 کیلومتر به اتمام رسیده و در حال بهره‌برداری است؛ همچنین شبکه برق و روشنایی به طول 13 کیلومتر برق و سه کیلومتر روشنایی در حال اجراست.

افشارنادری ادامه داد: در ارتباط با تأمین آب شهرک نیز قراردادی با شرکت آب و فاضلاب استان تهران منعقد شده است؛ راه دسترسی شهرک نیز مشخص و مصوب و پروژه‌ای در این زمینه تعریف شده است.

وی در پایان از مدیران ادارات این شهرستان به منظور فراهم کردن شرایط حضور سرمایه‌گذاران در این شهرک صنعتی قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.