با ما همراه باشید

اتاق خبر

طرح ‘سحاب’ در منطقه ‘تنگه واشی’ فیروزکوه اجرا شد

خبر استان : رییس جمعیت هلال احمر شهرستان فیروزکوه از اجرای طرح سحاب از سوی اعضای امور جوانان این نهاد در منطقه توریستی- تاریخی تنگه واشی خبر داد.

‘علی محمدعلی تبار’  اظهارکرد: طرح سحاب (سامانه حرکتی- امدادی و بشردوستانه هلال احمر) از سوی امور جوانان جمعیت هلال احمر برای اجرا در مناطق گردشگری شهرستان طراحی شده است.

وی گفت: در این طرح ارائه خدمات امدادی و کمک های اولیه، توزیع بروشورهای آموزشی و توزیع کیسه های زباله برای پاکسازی محیط زیست از سوی 10 نفر از اعضای امور جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان در تنگه واشی در دستور کار قرار گرفت که با استقبال خوب گردشگران و مسافران همراه بود.

محمدعلی تبار افزود: در این طرح اعضای امور جوانان فاصله حدفاصل روستای ‘جلیزجند’ تا تنگه واشی را با دوچرخه پیمودند و به ارائه خدمات پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت فراهم شدن شرایط مناسب، طرح سحاب در سایر مناطق گردشگری شهرستان از جمله چشمه آب معدنی ‘خمده’ و غار ‘بورنیک’ نیز اجرایی خواهد شد.

* کاروان ‘سلامت و نیکوکاری’ هلال احمر وارد روستای ‘درده’ شد

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان فیروزکوه در ادامه بیان کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، به منظور تجلیل از خانواده های معظم شهدا، ایثارگان و جانبازان و خدمت رسانی به مناطق محروم شهرستان، کاروان سلامت و نیکوکاری این نهاد وارد روستای درده از بخش مرکزی شد.

وی گفت: این کاروان متشکل از یک نفر نجاتگر کادر و شش نفر نجاتگر داوطلب با برپایی چادر در میدان مرکزی این روستا، اقدام به خدمات رسانی به اهالی محل کردند.

محمدعلی تبار اضافه کرد: کنترل فشار خون، تست قند خون، ارائه کمک های اولیه امدادی و توزیع بروشورهای آموزشی، از جمله اقدامات و خدمات انجام شده بود که در مجموع 40 نفر از اهای و مسافران حاضر در منطقه از خدمات یاد شده بهره مند شدند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.