با ما همراه باشید

اتاق خبر

کشتارگاه دام فیروزکوه غیرقانونی است

خبر استان : رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزکوه با اشاره به غیرقانونی بودن کشتارگاه دام فیروزکوه، گفت: آمادگی لازم برای حمایت از سرمایه گذاران برای ورود به این عرصه و تامین نیازهای مردم وجود دارد.

‘پرویز مددی’ عصر دوشنبه در خاتمه جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان فیروزکوه، در گفت وگو با ایرنا با اشاره به وضعیت نابسامان کشتارگاه دام این شهر اظهارکرد: یکی از ضعف های عمده شهرستان فیروزکوه نداشتن سردخانه گوشت است، در حالی که سردخانه میوه به اندازه کافی وجود دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان فیروزکوه یکی از مناطق اصلی استان تهران در تولید دام زنده است، برخورداری از سردخانه به سود شهرستان و تولیدکنندگان آن است.

مددی افزود: کشتارگاه کنونی فیروزکوه در اختیار یک شخص حقیقی است، در حالی که اتحادیه و تعاونی مربوطه در شهرستان فعال است و در صورت موافقت شهرداری می توان آن را در اختیار این تعاونی قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: انجام این مهم ضمن کاهش هزینه تمام شده گوشت قرمز در منطقه، نظارت بهتر اداره صنعت، معدن و تجارت بر این واحد صنفی را به همراه خواهد داشت.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: از نظر این نهاد کشتارگاه کنونی شهرستان غیرقانونی است؛ چرا که باید صنعتی باشد و در صورت بروز مشکلاتی همچون آلودگی، مسؤول و متولی آن باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: در صورت راه اندازی یک کشتارگاه صنعتی در این شهرستان، نیازهای شهرستانهای همجوار را نیز تامین خواهد کرد.

مددی فعالیت کنونی کشتارگاه شهر را همراه با رانت خواری برای عده ای برشمرد که از انتقال دام ها به مناطق و شهرستان های همجوار و کشتار دام ها سود می برند.

این مقام مسؤول در خاتمه خاطرنشان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزکوه آمادگی دارد تا در صورت مراجعه سرمایه گذاران به این نهاد، وام و تسهیلات لازم را به منظور احداث و راه اندازی کشتارگاه صنعتی در اختیارشان قرار دهد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.