با ما همراه باشید

اتاق خبر

کواکبیان: شورای نگهبان حال فعلی افراد را در نظر گیرد

خبراستان : دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به انتخابات پیش رو گفت : امیدوارم شورای نگهبان در این انتخابات حال فعلی افراد را در نظر گیرد و صدا و سیما هم لااقل ظواهر کار را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مصطفی کواکبیان عصر پنج شنبه در همایش اصلاح طلبان در تهران اظهار داشت: به دنبال کسب اکثریت کرسی های مجلس هستیم و همه اصلاح طلبان نیز باید بر این موضوع اهتمام کنند.
دبیرکل حزب مردم سالاری تصریح کرد: همیشه طرفدار صندوق های رای بوده و هستیم و مهمترین راه اصلاحات نیز در رسیدن به همین موضوع است.
کواکبیان ادامه داد : نعمت آزادی و استقلال کشور اگر بخواهد جدی گرفته شود باید مجلس جدی گرفته شود و هر چه اکثریت بیشتری در انتخابات حضور یابند نمایندگان واقعی ملت انتخاب می شوند.
وی اظهار داشت: راهبرد حق الناس بودن رای مردم نیز حائز اهمیت است و بعد از سال 92 این موضوع باید جدی تر گرفته شود و همه مسوولان توجه کنند.
دبیرکل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد:مجلسی می خواهیم که امانت دار، تشخیص دهنده مشکلات، مقابله کننده با فساد، شجاع و در فکر مردم باشد.
کواکبیان در ادامه به انتقاد از وزارت کشور پرداخت و گفت: برخی خبرها از استان ها به دست آمده که تعدادی از آدم های مناسب از معتمدین حذف شده و افرادی در هیات ها آورده شده اند که باید به وضعیت آنها رسیدگی شود؛ نمی گویم این افراد اصلاح طلب باشند ولی لااقل از طیف خاصی نباشند که در این خصوص نیز باید معاون سیاسی وزیر کشور اهتمام لازم را داشه باشد.
وی در ادامه با یادآوری اینکه در گذشته گفته بودیم به دنبال 290 کرسی مجلس هستیم، اظهار داشت: پس از آن گفته ها آقای لاریجانی پیغام داد که یک کرسی را لااقل برای ما نگه دارید و من نیز در جواب گفتم 90 کرسی را به شما و دوستان عاقلتان می دهیم.
در ادامه همایش حجت الاسلام محسن رهامی به عنوان سخنران اظهار داشت: باید مجلسی تشکیل شود که امیدبخشی را در جامعه انعکاس دهد.
وی ادامه داد: چنین مجلسی می تواند در جامعه اثرگذار شود و آرامش را هدیه دهد. الهه کولایی نیز از دیگر فعالان اصلاح طلب در این همایش به بررسی الزامات توسعه پایدار و عدالت اجتماعی پرداخت.
وی به دفاع از عملکرد زنان در حوزه های مختلف پرداخت و افزود: باید زنان که نیمی از ظرفیت های جامعه محسوب می شوند بیشتر در فعالیت های اجتماعی و سیاسی مشارکت کنند.
کولایی در ادامه به موضوع امنیت اشاره کرد و گفت: امروز در منطقه پرآشوب به مدد انسجام و توانایی ملی جایگاه مناسبی را به دست آورده ایم.
وی ادامه داد: امنیت امروز مفهومی چند لایه است و فقط به حوزه سخت افزار محدود نمی شود بلکه باید امنیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز مدنظر قرار بگیرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.