با ما همراه باشید

اتاق خبر

هفتمین تصفیه خانه بزرگ آب تهران با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید

خبراستان :هفتمین تصفیه خانه بزرگ آب تهران که در شرق این کلان شهر و محدوده پاکدشت واقع است، بعدازظهر امروز – چهارشنبه – با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، رییس جمهوری امروز پس از بهره برداری از این تصفیه خانه از بخش های مختلف آن بازدید کرد.
همچنین طرح آبرسانی سد ماملو به جنوب شرق تهران با هدف پایداری کیفیت و کمیت آب این شهر امروز با حضور روحانی به بهره برداری رسید.
برای اجرای طرح آبرسانی و تصفیه خانه هفتم آب تهران، 82 کیلومتر لوله با قطرهای 900 تا 1800 میلی متر کار گذاشته شده است.
این دو طرح بزرگ و مهم در مجموع هزار و 100 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.
70 درصد این آب به شهر ری و قیامدشت منتقل می شود که یکی از مهم ترین گام های دولت تدبیر و امید برای مساله آب به این منطقه به شمار می رود.
دو طرح تصفیه خانه صالح آباد و سرخه حضار نیز در سفر امروز رییس جمهوری پیش بینی شده است . با تکمیل این دو تصفیه خانه آب های سطحی تهران جمع آوری و تصفیه می شود.
76میلیارد تومان به این دو طرح اختصاص داده شده و قرار است تا پایان سال 95 به اتمام برسد.
به منظور کمک به پایداری کمی و کیفی بلند مدت آب شرب مناطق جنوبی شهر تهران و شهرهای جنوب شرق استان تهران در چارچوب طرح جامع تامین آب شهر تهران برای افق سال 1400، استحصال تصفیه و انتقال آب از سد ماملو به میزان صد میلیون متر مکعب در سال انجام می شود.
از این حجم، 70 میلیون متر مکعب آب به جنوب شهر تهران همچون مناطق 15،16،19،20 و سایر مناطق و 30 میلیون متر مکعب به شهرهای جنوب شرق استان تهران از جمله پاکدشت و قرچک تخصیص می یابد.
مخزن و تاسیسات جانبی 78 سوهانک، مخزن شماره 43 و تاسیسات جانبی در محدوده آبفای منقطه 2 و مخزن 17 هزار متر مکعبی و تاسیسات جانبی منطقه 22 در وردیج از دیگر طرح هایی است که امروز همزمان با دو طرح تصفیه خانه هفتم تهران و آبرسانی سد ماملو؛ در مناطق دیگر تهران به بهره برداری رسید.
همچنین مخزن 15 هزار متر مکعبی و تاسیسات جانبی منطقه 22 تهران، 34 هزار متر مکعب مخزن جنبی تصفیه خانه پنجم، اجرای خط لوله 1100 میلی متر آبگیری ار تصفیه خانه 5 و احداث شبکه فاضلاب به طول 382 کیلومتر، اصلاح شبکه آب به طول181، توسعه شبکه آب به طول90 کیلومتر،توسعه خط انتقال آب به طول 55 کیاومتر، توسعه خط انتقال فاضلاب به طول 16 کیلومتر، حفر و تجهیز 67 حلقه چاه، نصب 47 هزار انشعاب فاضلاب، اصلاح 47 هزار انشعاب فاضلاب، اصلاح 29 هزار انشعاب آب و نصب 16 هزار و 700 فقره انشعاب آب دیگر طرح هایی هستند که امروز همزمان در تهران به بهره برداری رسیدند.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.