با ما همراه باشید

اتاق خبر

12 هزار دام زنده عشایر استان تهران در طرح زنجیره تولید قرار گرفتند

خبراستان : مدیرکل امور عشایر استان تهران با اشاره به اجرایی شدن طرح پرواربندی دام عشایر این استان گفت: در مرحله دوم این طرح به منظور افزایش تولیدات گوشت قرمز، 12 هزار و 500 دام زنده عشایری در قالب طرح پروار قرار می گیرند.

سیروس نصیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای بند ع تبصره پنج قانون بودجه سال 93 در خصوص اختصاص یک درصد از منابع ورودی به صندوق توسعه ملی و به منظور ساماندهی و افزایش بهره وری تولید گوشت قرمز و عرضه مناسب به بازار مصرف، طرح پروار بندی دام عشایر با تسهیلات واگذاری به تشکل های عشایری اجرا شد.
وی بیان کرد: مرحله اول این طرح که از خرداد تا اوایل مهر اجرا شد، عشایر و تشکل های عشایری با دریافت 85 میلیارد ریال تسهیلات بالغ بر 30 هزار راس دام قابل پروار و بالغ بر 500 تن گوشت دام سبک به میزان تولیدات خود افزودند.
مدیرکل امورعشایر استان تهران ادامه داد: در مرحله دوم این طرح که از آذرماه اجرایی شده در حال حاضر عشایر با همکاری اتحادیه تعاونی های عشایری در شهرستانها با 43 طرح، بیش از 12 هزار راس دام پروار می شوند.
وی خاطرنشان کرد: طرح پرواربندی دام زنده عشایراستان تهران تا اواسط اردیبهشت سال آینده ادامه دارد و در مجموع پیش بینی می شود 60 هزار راس دام با یک هزار تن افزایش تولید را در این عرصه خواهیم داشت.
نصیری در ادامه به بازدید کرمعلی قندالی رییس سازمان عشایر کشور از پروژه های عمرانی عشایر شهرستان پاکدشت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان پاکدشت در مسیر ایلراه زیست بوم ورامین- لار می باشد طرح و ایجاد اطراقگاه دام عشایر در منطقه پاچالک مصوب شد.
وی افزود: درباره تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز نیز بزودی عملیات احداث میدان عرضه دام زنده عشایری در منطقه عبدل آباد پاکدشت شروع می شود.
جامعه سه هزار خانواری عشایر استان تهران از 700 هزار راس دام سبک بهره می برند که در سال گذشته بیش از 60 هزار تن محصولات زراعی، دامی، لبنی و پروتئینی روانه بازار مصرف کردند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.