با ما همراه باشید

اتاق خبر

شهرستان‌های تهران غرق در ماتم/ عزاداران حسنی درحرم حضرت عبدالعظیم

خبراستان : در سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، شهرستان‌های استان تهران غرق در ماتم و عزاست و کانون حضور مردم در قبله تهران گزارش‌ می شود.

عبدالعظیم کراپ شده

 

در سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، شهرستان‌های مختلف استان تهران غرق در ماتم و عزاست.

مردم در شب شهادت امام حسن عسکری(ع) در مساجد، حسینیه‌ها، هیئات مذهبی، امامزادگان واجب‌التعظیم و سایر اماکن مذهبی استان تهران حضورداشته و در غم جان‌سوز شهادت پدر امام عصر(عج)، به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

حضور مردم استان تهران در مراسم عزاداری شهادت امام یازدهم

برنامه‌های متعددی از سوی هیئات مذهبی و مساجد شاخص استان تهران به مناسبت شب شهادت امام حسن عسکری(ع) تدارک دیده‌شده بود.

مراسم شب شهادت امام عسکری(ع) در شهرستان‌های ورامین، شهرری، پیشوا، پاکدشت، قرچک، شهریار، اسلامشهر، رباط‌کریم، فیروزکوه، دماوند، پردیس، شهر قدس و سایر نقاط استان تهران باشکوه خاصی برگزار شد.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی در شب شهادت امام حسن عسکری(ع)

برخی از ارادتمندان به اهل‌بیت عصمت و طهارت علیرغم سرمای هوا، اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از عزاداران و سوگواران یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت کرده بودند و با پخش چای و خرما از مردم پذیرایی کردند.

همچنین تعداد قابل‌توجهی از نوجوانان، جوانان و آینده‌سازان ایران اسلامی با پوشیدن پیراهن‌های مشکی و شرکت در مراسم عزاداری امام عسکری(ع)، نسبت به مقام شامخ پدر امام عصر(عج) ادای احترام کرده و این پیام را به همگان رساندند که جوان ایرانی هیچ‌گاه از فرهنگ ناب اهل‌بیت جدا نخواهد شد.

کانون تجمع عزاداران حسنی در شب شهادت امام حسن عسکری(ع)، حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بود و مردم از نقاط مختلف استان تهران خود را به قبله تهران رسانده و در مراسم ویژه شب شهادت امام یازدهم شرکت کردند.

مردم ایران عاشق ائمه اطهار هستند

مجتبی تاجیک یکی از عزاداران و سوگواران شهادت امام یازدهم در گظهار داشت: امام یازدهم در دوران زندگی خود  سختی‌ها و مشقت‌های فراوانی را برای دفاع از مکتب ناب اسلامی تحمل کردند و این امانت الهی را به امام عصر(عج) سپردند.

وی افزود: امروز ما وظیفه سنگینی را در قبال دفاع از مکتب اهل‌بیت داریم و باید به‌عنوان یک پیرو و دوستدار ائمه اطهار، راه امامانی چون امام حسن عسکری(ع) را ادامه دهیم.

تاجیک ادامه داد: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان مرکز و محور فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی در استان تهران محسوب می‌شود و مشاهده می‌کنیم که همواره در شب و روز شهادت ائمه اطهار میزبان خیل عظیم مشتاقان فرهنگ اهل‌بیت است.

وی اضافه کرد: حضور عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، فقط مختص شهرری نیست بلکه مردم نقاط مختلف استان تهران در این مکان مقدس حاضر می‌شوند.

مبارزه با گروه‌های انحرافی از ویژگی‌های دوران زندگی امام یازدهم است

حجت‌الاسلام رضا غلامی کارشناس مذهبی  اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) در دورانی که شیعیان و محبین اهل‌بیت مورد شدیدترین رنج‌ها و سختی‌ها قرار داشتند، زندگی می‌کردند.

وی افزود: امام یازدهم باید علاوه بر هدایت مردم و پاسداری از مکتب ناب اهل‌بیت و اسلام ناب محمدی، زمینه‌سازی را برای امامت امام عصر(ع) و موضوع انتظار و غیبت آماده می‌کردند.

مطالعه زندگی امام یازدهم یک ضرورت است

غلامی ادامه داد: به زندان افتادن و تحمل سختی‌ها و مشقت‌های فراوان، سبب نشد که امام یازدهم به اهداف بزرگ خود نرسند و باتربیت شاگردان برجسته و شاخصی، زمینه گسترش مکتب تشیع را در نقاط مختلف جهان فراهم و زمینه آشنایی مردم با موضوع انتظار و غیبت فراهم ساختند.

حجت‌الاسلام حسین قدوسی نژاد کارشناس مذهبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مبارزه با گروه‌های انحرافی از ویژگی‌های دوران زندگی امام عسکری(ع) است، به‌طوری‌که این امام همام با گروه‌های منحرف نظیر تصوف به مبارزه برخاستند و اجازه خودنمایی به آنان را ندادند.

وی ادامه داد: مطالعه زندگی امام یازدهم و پیاده‌سازی آن در زندگی، یکی از وظائف پیروان مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت است.

منبع :خبرگزاری مهر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.