با ما همراه باشید

اتاق خبر

آغاز طرح عملیات تفکیک پسماند از مبدا در شهر پیشوا

خبراستان : شهردار پیشوا از آغاز طرح عملیات تفکیک پسماند از مبدا در این شهر خبر داد و گفت: موفقیت در طرح تفکیک پسماند از مبدا مستلزم همکاری دیگر نهادها، رسانه‌ها و حضور مردم است.

به‌نقل از روابط‌‌عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر پیشوا، طرح تفکیک زباله از مبدا با حضور شیرزاد یعقوبی شهردار پیشوا، سید حسن طباطبایی رئیس شورای شهر پیشوا، میران‌زاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان پیشوا، مجتبی نظری معاون خدمات شهر شهرداری و قاسم بختیاری مشاور امور پسماند شهرداری پیشوا در شهرک شهید اردستانی آغاز شد.

شهردار پیشوا طی سخنانی در مراسم آغاز طرح تفکیک زباله در مقصد اظهار داشت: این طرح با هدف صیانت و حفاظت از محیط زیست به‌صورت پایلوت در شهرک شهید اردستانی اجرا می‌‌شود و اجرای این طرح، نقطه عطفی در حل معضل پسماند و حفظ محیط زیست برای نسل‌های آینده است.

شیرزاد یعقوبی با اشاره به آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، مشارکت شهروندان در اجرای این طرح را بسیار موثر دانست و گفت: موفقیت این طرح مستلزم همکاری دیگر نهادها، رسانه‌ها و حضور مردم است و طرح تفکیک پسماند، یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های زنجیره بازیافت و بهره‌برداری از پسماند است و جمع‌آوری پسماند و خدمت‌رسانی به شهروندان از اولویت‌های کاری مدیریت پسماند در معاونت خدمات شهری شهرداری پیشوا است.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح تفکیک پسماند از مبدا در شهر پیشوا از مهرماه در دستور کار شهرداری قرار گرفت و در این ارتباط مقدمات اجرایی این طرح همچون تعیین مجری طرح پسماند، چاپ بروشور آموزشی و تهیه کیسه مخصوص زباله‌های خشک انجام شد.

شهردار پیشوا در پایان عنوان کرد: در این طرح کیسه‌های سبز رنگی مخصوص پسماند خشک تهیه شده است که به‌صورت رایگان در اختیار همشهریان قرار داده می‌شود که روز‌های چهارشنبه ساعت 10 صبح توسط مجری این طرح جمع‌آوری می‌شود و شهروندان می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را با شماره تماس‌های 137 و 36732434 معاونت خدمات شهر اعلام کنند.

منبع :خبرگزاری فارس

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.