با ما همراه باشید

اتاق خبر

همایش ادبی امین وحی در شهرستان پاکدشت برگزار شد

خبر استان : همزمان با ایام رحلت جانگذار نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) ، همایش ادبی امین وحی در شهرستان پاکدشت برگزار شد.

در این همایش که در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاکدشت برگزار شد، شاعران پاکدشت در رثای پیامبر اسلام و مقام شامخ ایشان اشعار خود را سرودند و در پایان از شاعران برتر تجلیل به عمل آمد.
شهردار پاکدشت در این مراسم گفت: همه افراد وظیفه دارند که با تمام تلاش از ارزش های دین مبین اسلام حراست کرده و از وارد شدن آسیب به باورهای دینی جلوگیری کنند.
داریوش پازوکی افزود: زبان هنر ابزاری مناسب برای انتشار باورها و ارزش های اسلامی است و در این میان شاعران و نویسندگان می توانند با بهره گیری از کلمات روح انگیزی که بر جان و دل می نشیند ، این ارزشها و باورها را در جامعه ترویج دهند.
وی اظهار کرد: توجه به بعد اسلامی در آثار هنری ادبی و شعر می تواند بسیاری از مباحث دینی و اسلامی را در جامعه ماندگار و در ترویج آنها نقش داشته باشد.
پازوکی تصریح کرد: ارزش و جایگاه هنر و هنرمند بسته به ارزش های تعریف شده در هر مکتب ارزیابی می شود و یقینا هنری که در راستای ترویج ارزش های اسلامی و دینی و ارتقاء جایگاه نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار به کار برده شود، ارزشمند و ماندگار خواهد بود.
وی گفت: در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام تلاش دارند تا با ابزارهای فرهنگی ، باورهای دینی مردم ایران اسلامی را مورد هجمه قرار دهند، زبان لطیف هنر می تواند به سلاحی مناسب برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و ابزاری مناسب برای انتشار باورها و ارزش های مقدس اسلامی تبدیل شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.