با ما همراه باشید

اتاق خبر

اعضای هیئت رئیسه جدید شورای شهر ورامین با اقتدار انتخاب شدند / سید محسن رضایی رئیس شد

خبر استان : همزمان با آغاز دومین سال فعالیت شوراهای اسلامی ، انتخابات هیأت رئیسه جدید شورای اسلامی شهر ورامین روز یازدهم شهریور ماه سال جاری با حضور 12 نفر از 13 عضو شورای اسلامی این شهر برگزار شد که طی آن جعفر اردستانی با شش رأی به عنوان رئیس این شورا انتخاب شد در صورتی که طبق قانون و با توجه به این که شورای ورامین 13 عضو دارد می باید رئیس با حداقل 7 رأی اعضا انتخاب شود.

عدم اخذ اکثریت مطلق آراء از سوی جعفر اردستانی باعث گردید تا انتخابات هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ورامین از سوی فرمانداری باطل اعلام شده و زمان دیگری برای این امر در نظر گرفته شود  .

جلسه نهایی انتخابات سه شنبه در محل شورای اسلامی برگزار گردید که طی آن سید محسن رضایی  که عضویت در سه دوره شورا ، ریاست شورا در دوره دوم  ،  ریاست اداره تعاون ، معاونت اداره  آموزش و پرورش ، مسئول ستاد پشتیبانی جنگ شهرستان ورامین  و بخشداری قرچک را در کارنامه مدیریتی خود دارد ، با   8 رأی موافق  به عنوان رئیس جدید شورای اسلامی شهر ورامین انتخاب شد و  سید رضا احمدی با 4 رای نتوانست کرسی ریاست را به دست آورد .

از سوی دیگر، انتخاب نایب رئیس شورا دو رقیب داشت که جعفر اردستانی با هشت رأی به این عنوان انتخاب شد و اکرم تاجیک نیز با چهار رأی نتوانست این سمت را کسب کند.

در ادامه این انتخابات، شقایق میرزایی و غلامرضا مهمان نواز دو کاندیدای منشی اول و دوم شورای اسلامی شهر ورامین بودند که هر کدام با هشت رأی موافق و چهار رأی مخالف برای این سمت ها انتخاب شدند.

از سوی  نماینده استانداری در این جلسه انتخاب خزانه دار  غیرقانونی اعلام شد و بیان شد که چیزی با این عنوان در قانون وجود ندارد.

این انتخابات در حالی برگزار شده که حسن فرجی به دلیل اعتراض جلسه را ترک کرد و انتخابات هیئت رئیسه جدید با حضور ۱۲ عضو شورای اسلامی شهر ورامین برگزار شد.

در این انتخابات که سید رضا طباطبایی معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری، فخاری رئیس حراست فرمانداری شهرستان ورامین و نماینده استانداری تهران به عنوان ناظران قانونی انتخابات حضور داشتتند، 5 عضو شورا که در انتخابات یکشنبه 23 شهریور جلسه را ترک کرده بودند  بازهم ایراداتی بر روند انتخابات داشتند که نماینده استاندار و معاون فرماندار ورامین تضمین کردند که خلل قانونی بر انتخابات امروز حاکم نخواهد بود.

با این حال، حسن فرجی حاضر نشد که در جلسه رأی گیری شرکت داشته باشد و برای انتخابات هیئت رئیسه، جلسه را ترک کرد ولی برای انتخابات کمیسون ها مجددا وارد جلسه شد .

در ادامه  جلسه رسمی شورای شهر ورامین که به ریاست سید محسن رضایی برگزار شد ، نمایندگان شورا در کمیسیون های مختلف و سازمانها و ادارات  انتخاب شدند  .

در این انتخابات  دکتر محسن عابدلو و رضا مهمان نواز در کمیسیون ماده 100 ، محمد وصال پور در کمیسیون معاملات ، محمد شیرکوند در کمیسیون ماده 11-12 ، شقایق میرزایی در کمیسیون ماده 77 ، علی خانی در کمیسیون بند 20 ماده 55 ، و جعفر اردستانی در کمیسیون قطع اشجار به عنوان نمایندگان شورا انتخاب شدند .

برای انتخاب نمایندگان شورا در سازمان های شهرداری  با رای گیری صورت گرفته علی خانی به عنوان نمایند ه شورا در سازمان اتوبوسرانی ، جعفر اردستانی به عنوان نمایند ه شورا در سازمان تاکسیرانی ، محمد وصال پور به عنوان نماینده شورا درسازمان آرامستانها   و شقایق میرزایی به عنوان نماینده شورا در سازمان پسماند معرفی گردیدند.

همچنین جعفر اردستانی ، علی خانی و محمد شیرکوند به عنوان ناظر شورا بر عمکرد مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین انتخاب شدند .

 

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.