با ما همراه باشید

سمنان

سرمایه‌گذاری 15 میلیارد تومانی در موقوفات سمنان

خبر استان : مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از سرمایه‌گذاری 15 میلیارد تومانی در موقوفات استان سمنان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی بیان کرد: 31 محفل انس با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و 100 محفل انس در طول سال در اماکن مذهبی سمنان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان طرح‌های ضیافت الهی و نشاط معنوی را جزو دیگر اقداماتی دانست که در سال جاری انجام شد.

وی تصریح کرد: سنت حسنه وقف یکی از مواردی است که دین مبین اسلام و ائمه اطهار (ع) مورد تأکید قرار داده‌اند و به آن عمل می‌کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: امیرالمؤمنین، حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند برای آنچه برای آخرت آماده می‌کنید، باید جواب پس دهید و چه بهتر است که بخشی از اموال خود را در راه خدا انفاق کنید.

واحدی بیان کرد: خداوند در آیه 10 سوره منافقون می‌فرماید که یکی از چیزهایی که افراد پس از مرگ حسرت آن را می‌خورند انفاق نکردن است، پس بهتر است وقف که یکی از مصادیق انفاق است را انسان انجام دهد.

وی افزود: مال دنیا یا دست انسان به‌وسیله ضرر از بین می‌رود یا به‌واسطه مرگ دستش از مال کوتاه می‌شود؛ پس چه بهتر است که انسان از بهترین اموال خود را انفاق کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تأکید کرد: وقف فقط برای افراد ثروتمند نیست، می‌توان چند نفر به صورت مشارکتی رقبه‌ای را خریداری و وقف کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از اقدامات قرآنی انجام گرفته توسط این اداره کل گفت: 3 هزار و 700 نفر در سال جاری در طرح حفظ قرآن کریم شرکت کردند و حدود 8 هزار و 27 نفر در طی سه سال گذشته در این طرح شرکت کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح حفظ قرآن کریم در راستای بیانات مقام معظم رهبری درباره افزایش حافظان قرآن کریم در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: با همکاری بخش خصوصی در یک پروژه، 3 میلیارد تومان و در پروژه‌ای دیگر، 12 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است تا برخی موقوفات احیا و بتوان نیات واقف را به وجه احسن انجام داد.

وی افزود: وقف به‌عنوان توشه‌ای ماندگار انسان را در آخرت همراهی می‌کند و فرد را در محضر پروردگار انسانی محسن جلوه می‌دهد.

منبع : فارس

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.