با ما همراه باشید

جواد آباد

کمک به محرومان از اصول اولیه انقلاب اسلامی است

خبر استان : محسن خوانساری  در جریان بازدید مسئولان شهرستان ورامین از روستای ‘بوالعرض ‘ از توابع بخش جواد آباد گفت: مسئولان باید خدمت به روستاییان که از بهترین بندگان خدا هستند را افتخاری برای خود دانسته و تمام تلاش خود را در جهت حل مشکلات موجود در روستاها و مناطق عشایری به کار بگیرند.
وی اظهار کرد: تمامی مناطق روستایی از زیرساخت های لازم در خدمت رسانی به مردم برخوردارند ولی با این وجود، این خدمات باید با توسعه مناطق مخلتف افزایش یابد تا شاهد مهاجرات روستائیان به مناطق شهری نباشیم.
فرماندار ورامین با تأکید بر ضرورت برگزاری برنامه های فرهنگی در روستاها خواستار راه اندازی شورای فرهنگی در روستاها شد.
خوانساری ایجاد فرصت های شغلی پایدار را مهمترین عامل از بین رفتن مهاجرت روستائیان یاد کرد و گفت: روستائیان همواره در صف اول تحقق اقتصاد مقاومتی بوده اند و با توسعه فعالیت های اقتصادی روستا می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.
فرماندار ورامین گفت: دولت تدبیر و امید از نخستین روزهای فعالیت خود، توجه به اقتصاد روستائیان را در اولویت برنامه های خود قرار داد و تلاش دارد تا با حمایت از تعاونی ها و تشکل های روستایی، زمینه ایجاد فرصت های شغلی پایدار در مناطق روستایی را فراهم کند.
وی افزود: کم بودن فرصت های شغلی در مناطق روستایی باعث شده تا بسیاری از افراد و به ویژه جوانان برای دستیابی به شغل و امکانات به مناطق شهری مهاجرت کنند که این امر می تواند مشکلات عمده ای را برای مناطق شهری نیز به همراه آورده و اقتصاد مناطق روستایی را که مبتنی بر اقتصاد کشاورزی است با خطر نابودی مواجه کند.
خوانساری تصریح کرد: در صورتی که تعاونی های روستایی بتوانند فرصت های شغلی پایداری را با کمک روستائیان به وجود آورند می توانند از تسهیلات دولتی استفاده کرده و به این وسیله موجبات مهاجرت معکوس از شهر به روستا را فراهم کنند.
وی با اشاره به لزوم اجرای طرح هادی روستایی گفت: طرح هادی می تواند بسیاری از مشکلات ساختاری مناطق روستایی را برطرف و در ایجاد رفاه و آسایش یاریگر روستائیان باشد لذا تلاش می شود با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، این طرح ها اجرا و بهره برداری از آنان آغاز شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.