با ما همراه باشید

اتاق خبر

برطرف شدن مشکلات ترافیکی با احداث کمربندی شمالی قرچک

خبر استان : نایب رئیس شورای شهر قرچک گفت: با احداث کمربندی شمالی و کمربندی جنوبی تحولی بزرگ در حمل و نقل جنوب شرق استان تهران رخ می‌دهد که سبب کم شدن مسافت, صرفه جویی در مصرف سوخت و همچنین کاستن بار ترافیکی شهر قرچک می‌شود.

در باره انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر،‌‌ اظهار کرد: نفس شورای شهر در کشور پرداختن به مسائل عمرانی و خدمت به مردم است و مباحث انتخابات  هیئت رئیسه شورای شهر قرچک در چارچوب چنین مسائلی قرار می‌گیرد.

وی افزود: هدف اصلی  شورای شهر  توسعه و عمران شهر است و لازمه  این امر، حضور یک هیئت رئیسه  قوی و پویا  در راس کار است.

نایب رئیس شورای شهر قرچک تاکید کرد: یکی از الزامات دموکراسی و مردم سالاری دینی تحمل کردن مخالف است و در کشور ما  افراد به این آموزه عمل می‌کنند که یکی از نشانه‌های  دموکراسی همین مورد است.

وی تصریح کرد: متاسفانه آستانه تحمل مخالف در بین برخی از دوستان کمی پائین است و برخی از دوستان در شورای شهر قرچک  با برپا کردن جنجال‌های رسانه‌ای به دنبال شیطنت هستند.

بیات گفت: برخی از اعضای شورای شهر با 2 تن از خبرنگاران که بیشتر با آنها دوست هستند، می‌خواهند تا برای انها مطلب  بنویسند  که این اقدامی  مناسب و دوراز شان جایگاه نمایندگی مردم  است.

وی بیان کرد: افرادی که امروز در اقلیت شورای شهر قرچک هستند و تحمل گروه اکثریت را ندارند  همان‌های هستند که سالها  در اکثریت بودند و در این سالها  دودی به چشم مردم نرفته و کسی به آنها خرده نگرفته است.

نایب رئیس شورای شهر قرچک تاکید کرد: ما چنین جنجالهای رسانه‌ای را از سوی  اعضای شورای شهر نمی‌دانیم  بلکه  برخی خبرنگارها به دنبال جو سازی و گل الود کردن  آب به سود خودشان هستند.

وی افزود: وجود اقلیت و اکثریت یکی از الزامات  پارلمان و شورا است و اگر قرار باشد در هر مجموعه‌ای مانند شورای شهر همه همدل و یکصدا باشند پویایی و شکوفایی در آن بوجود نمی‌آید و به همین خاطر تعداد اعضای شورا به این شکل طراحی شده است.

بیات تصریح کرد : نتیجه وجود اقلیت و اکثریت در شورای شهربه سود مردم است و چیزی که  پس از 4 سال باقی می‌ماند عملکرد شورا و شهرداری است.

وی افزود : سال گذشته  وجود اقلیت و اکثریت در شورای شهر قرچک تاثیری نداشته است و این دوستانی که امروزعهده دار هیئت رئیسه شورای شهر شدند همان افرادی هستند که به دست مردم انتخاب شدند و سالها با اعضایی  که هم اکنون در اقلیت شورا هستند همکار بودند  و نباید برخی‌ها  که امروز در اقلیت هستند ناراحت باشند چرا که خود آنها سالها در اکثریت شورا بودند و کسی ناراحت و معترض نبود.

نایب رئیس شورای شهر قرچک  گفت: قطعا مردم  فهمیده تر از آن هستند که عملکردها را در میان روزنامه‌ها و برخی سایتها ببینند چرا که با  انجام کارهای  عمرانی مردم  خود شاهد عملکرد شهرداری و شورا خواهند بود.

وی افزود : باید عملکرد شورا و شهرداری  در رابطه با کارهای عمرانی ملاک باشد  و قطعا وظیفه  داریم به مردم پاسخگو باشیم نه مسائل جناحی، اقلیت و اکثریت چرا که ابن مباحث به  شورای شهر اسیب وارد می‌کند.

بیات اظهار کرد: در 1 سال گذشته  که از عمر دوره چهارم شورای شهر قرچک می گذرد  بالغ بر 20 هکتار فضای  سبز ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: با پیشنهاد اعضای شورای شهر قرچک  و رای اکثریت اعضای محترم شورا  به جهت تکریم خبرنگاران بوستان در حال احداث در محله جانبازان باقرآباد منطقه  بعنوان بوستان خبرنگار نام گذاری شد.

نایب رئیس شورای شهر قرچک بیان کرد:  پیشنهاد این نامگذاری به کمیسیون نامگذاری شهرداری قرچک ارسال شده است تا ان شاالله بزودی تابلو این بوستان 6000 هزار متری نصب شود.

وی با اشاره به اینکه  شورای شهر و شهرداری قرچک به دنبال انجام کارهای زیر بنایی و اساسی است، افزود : شهر قرچک به دلیل قرار گرفتن در مسیر عبوری مردم شهرهای  ورامین و پیشوا  به تهران و بلعکس از ترافیک بسیار سنگینی برخوردار است.

بیات با اشاره به رفع مشکلات فاز 2 کمربندی جنوبی  قرچک، گفت: در حال  فاز 2  کمربندی جنوبی با تملک 40 منزل مسکونی بازگشایی می‌شود و قطعا  این اقدام  تحولی بزرگ در  حمل  نقل و ترافیک  شهرهای جنوب شرق استان تهران ایجاد خواهد کرد.

وی عنوان کرد: اقدام بزرگتر شورای شهر و شهرداری  قرچک  برای رفع مشکلات ترافیکی و کاستن بار ترافیکی از سطح شهر احداث کمربندی شمالی است که  کارهای کارشناسی  انجام شده  و تا مدتی دیگر عملیات عمرانی آن اغاز می شود.

عضو شورای شهر ورامین تصریح کرد: با توجه به اهمیت کمربندی شمالی در  تسریع  حمل و نقل  در منطقه رایزنی‌های با شورای شهر ورامین صورت گرفته است تا این مسیر تا شهرستان پیشوا  ادامه یابد.

وی تاکید کرد: با احداث این کمربندی خودروهای عبوری  که مقصد آنها شهرهای ورامین و پیشوا است از مسیر کمربندی شمالی  عبور می کنند که اینکار باعث کم شدن مسافت، صرفه جویی در مصرف سوخت و همچنین کاستن بار ترافیکی شهر قرچک است.

بیات درباره عملکرد شهردار قرچک، خاطر نشان کرد: کارهای عمرانی  شهرداری  قرچک بدون هیاهو و جنجال رسانه‌ای در حال انجام است  و اعتقاد شهردار بر این است که  بهره برداری و افتتاح  واقعی  باید در  پروژه ها صورت بگیرد و شهرداری  قرچک با وجود کمبود بودجه عملکرد خوبی در حوزه های  عمرانی داشته است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.