با ما همراه باشید

اتاق خبر

نقوی تحویل دستگاه قضایی می شود/ توان نماینده جمع کردن 50 نفر بود

خبر استان : نقوی حسینی، نماینده اصولگرای نزدیک به جبهه پایداری در مجلس به دلیل شرکت در تجمع غیر قانونی تحویل دستگاه قضایی می گردد.

هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می شویم، دلواپسی تندروها بیشتر و بیشتر می‌شود. تا آنجا که دیگر پا را از اظهار نظر فراتر می گذارند و وارد میدان عمل به سبک خودشان می شوند. یک روز سخنرانی مطهری، نماینده تهران در شیراز را مختل می کنند و یک روز هم سعی در بر هم زدن، نشست عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات دارند.

تندروها این‎بار در ادامه اقدامات عملی شان، پنج شنبه گذشته، سخنرانی موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات را با اخلال مواجه کردند. حجت‌الاسلام موسوی لاری که عصر پنج شنبه گذشته، برای سخنرانی در جمع اصلاح‌طلبان قرچک به این شهر سفر کرده بود، در هنگام ورود به سالن همایش با تجمع برخی تندروها مواجه شد که به دنبال ممانعت از سخنرانی او بودند.

در این تجمع به ظاهر خودجوش، نقوی حسینی، نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی بود و او در گفت‌وگو با فارس حضورش در این تجمع را تایید کرد و عکسهای منتشر شده از این تجمع حداقلی حضور نقوی حسینی را نشان می دهد.

هرچند که نشست اصلاح طلبان قرچک با سخنرانی وزیر کشور دولت اصلاحات انجام شد اما عکس‌هایی از این نشست در حالی که عمامه موسوی لاری از سرش افتاده بود، منتشر شد که گویای درگیری تندروها با برگزار کنندگان نشست بود.

پس از این حادثه، وزیر کشور سریعا طی دستوری مستقیم از استاندار تهران خواست که هر چه سریعتر حادثه را بررسی و متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی کنند.  اما از آنجایی که برگزاری این تجمع بدون مجوز و غیر قانونی بود، حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور هم اعلام کرد که با متخلفان برخورد می کنیم.

امیری درباره تجمع روز پنج‌شنبه اظهار کرد: مهندس مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور این مسأله را پیگیری کرده و گزارش داد که در محل برگزاری این مراسم تجمع انجام شده و این عده مزاحمت‌هایی ایجاد کرده اما این مراسم انجام شده و سخنرانان توانستند سخنرانی خود را انجام دهند.

او در پاسخ به این سوال که آیا مجوزهای لازم برای این جلسه از قبل تهیه شده بود؟ گفت: برای برگزاری مراسم‌ها استانداری مجوز می‌دهد، نه وزارت کشور و مجوز این مراسم از سوی استانداری صادر شده بود.

امیری همچنین گفت که مسئول برخورد با تجمع کنندگان استانداری تهران است و استانداری باید وارد موضوع شود.

فرماندار قرچک: نقوی حسینی را به دستگاه قضایی تحویل می دهیم

مسعود مرسل پور، فرماندار قرچک به تشریح جزئیات اتفاق رخ داده در همایش اصلاح‌طلبان ورامین پرداخت.

او ضمن اشاره به اینکه این اولین همایشی بود که با عنوان اصلاح طلبان ورامین، پس از انتخابات ریاست جمهوری در ورامین برگزار شده است، گفت:” اتفاق بزرگی نبود. به نظر من اینکه از این همه جمعیت ورامین و پیشوا تنها 50 نفر تجمع کنند، نشان  می‌دهد که این اتفاق چندان بزرگی هم نیست. ضمن اینکه عکس‌هایی که منتشر شد گویای تمام اتفاق نبودند.

آقای موسوی لاری عمامه‌اش بخاطر فشار جمعیت در راهرو افتاد نه اینکه به وی تعرضی شود.”

او همچنین با گلایه از سید حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین یادآوری کرد:” ما از کسی که خود را نماینده می‌داند، توقع چنین رفتارهایی نداریم. یک نماینده مجلس چه گونه می‌تواند در حالی که خودش در دستگاه مقننه است و قانون وضع می کند، کار غیر قانونی کند؟ ” مرسل پور ادامه داد:” آقای نقوی حسینی تمام توان خود را نشان داد. توانش فقط جمع کردن 50 نفر بود و این حرکت اتفاقا برای خودش هم بد شد.”

مرسل پور با اشاره به صحبت‌های وزیر کشور درباره شناسایی افراد متخلف اظهار کرد:” منظور کسانی هستند که غیر قانونی تجمع کرده‌اند و شهرستان هم کوچک است و شناسایی آنها کار سختی نیست.”

او در پاسخ به این سوال که آقای نقوی هم جزو تجمع کنندگان بودند، تکلیف او چیست؟ یادآور شد:” او هم هیچ تفاوتی با دیگر افرادی که تجمع غیر قانونی کرده اند، ندارد. بنابراین آقای نقوی هم تحویل دستگاه قضایی می شود و ما این مساله را گزارش می کنیم. چراکه ما دنبال این هستیم که متخلفان را شناسایی و با آنها برخورد کنیم. متاسفانه آقای نقوی نشان داد که با آن هم سر و صدایی که کرد تنها توانست 50 نفر را جمع کند و با این کار میزان توان خود را اثبات کرد.”

فرماندار قرچک همچنین یادآوری کرد:” امنیت در قرچک برای برگزاری هر گونه همایشی برقرار است و ما اجازه نمی دهیم عده ای بخواهند با حرکات غیر قانونی در برنامه های قانونی اخلال ایجاد کنند. در این زمینه هم همکاری های لازم را انجام می دهیم.”

از سوی دیگر سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اخبار منتشر شده درباره نا آرامی در نشست اصلاح‌طلبان در قرچک گفت: تجمع اعتراضی صورت گرفته از سوی مردم و خانواده‌های شهدا ارتباطی با سخنرانی آقای موسوی لاری نداشت بلکه مردم نسبت به حضور دو نفر از عناصر فتنه در آن نشست اعتراض داشتند که من هم در میان معترضین بودم.

وی افزود: مردم تنها با تجمع خود در آنجا و بدون هیچگونه درگیری اعتراض خود را به حضور این فتنه‌گران در نشست اعلام داشتند و اطرافیان آقای موسوی لاری سعی داشتند تا این اعتراض آرام را با گاز اشک‌آور و … به یک درگیری تبدیل کنند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این قبیل افراد به دنبال این هستند تا با ایجاد اینگونه نا آرامی‌ها زمینه فتنه دیگری را در کشور فراهم کنند و به ندا آقا سلطان دیگری نیازمند هستند والا مردم حزب‌اللهی منطقه با حفظ شئونات و به صورت آرام تنها اعتراضشان را نسبت به حضور فتنه‌گران اعلام داشتند و این اصلاح‌طلبان بودند که سعی داشتند تا این اعتراض آرام را به درگیری تبدیل کنند.

نقوی خاطرنشان کرد: این همایش که قرار بود با حضور اصلاح‌طلبان ورامین، قرچک و پیشوا برگزار شود تعداد حاضران آن به 50 نفر هم نمی‌رسید و از سوی دیگر من نمی‌دانم با وجود این همه مسجد و حسینیه چرا باید اینگونه نشست‌ها در هر محلی مثل چلوکبابی برگزار شود.

 موسوی لاری: راهی نرویم که چهره نظام خدشه‌دار شود

 حجت‌الاسلام موسوی‌لاری در نهایت اما با وجود کارشکنی‌های تندرو پشت تیریبون قرار گرفت و طی سخنانی در همایش اصلاح‌طلبان ورامین، با بیان اینکه ما وظیفه داریم از جمهوری اسلامی به گونهای دفاع کنیم که ثابت کنیم جمهوری اسلامی مساوی منطق است، خاطرنشان کرد: عده‌ای در داخل عملکردشان اینگونه نیست.

موسوی لاری به عملکرد دولت قبل اشاره کرد و اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد آمد و هشت سال کار کرد کارنامه اش هم مشخص است. نمایندگان مجلس هم هشت سال کار کردند کارنامه‌شان مشخص است. بگذاریم مردم رای دهند اینکه دعوا ندارد.

موسوی لاری با اشاره به نگاه امام خمینی به مردم بیان کرد: امام معتقد بود مردم باید خود قضایا را تحلیل و تصمیم گیری کنند و با برخوردهای قهریه مخالف بودند و این منطق امام در بهمن ۵۷ به نتیجه و پیروزی انقلاب اسلامی رسید.

وی اضافه کرد: امروز در دنیا جریانات مخالف اسلام گروه هائی مثل داعش، طالبان و… را بنا نهاد تا با سربریدن، ترور و جلوگیری از سخنان حق می‌خواهند خود را عرضه کرده و اسلام را بد نام معرفی کنند. وی تاکید کرد:تفکری که بگوید فقط باید از من پیروی کنی، تفکری داعشی است. راهی را نرویم که چهره جمهوری اسلامی را همچون داعش جلوه دهیم.

وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه یک راهی نرویم که چهره جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار کنیم، تاکید کرد: ما وظیفه داریم از جمهوری اسلامی و خون شهدا حمایت کنیم. مخالف هم حق دارد نظر دهد ولو در اقلیت باشد، البته در اعمال نظر دهی حق با اکثریت است.

منبع : روزنامه الکترونیکی ” امید ایرانیان”

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.