با ما همراه باشید

اتاق خبر

“کاخ بی گزند” در ورامین؛ شهابی زود گذر در هوای ساکن شهر

خبر استان : در نشست ادبی نگاهی به شاهنامه با عنوان ” کاخ بی گزند ” که با حضور اساتید برجسته ادبیات و به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین در فرهنگسرای رازی برگزار شد، حضور برخی از چهره های ظاهرا علاقه مند به موضوع جلسه، یادآور خاطرات انتخاباتی سالهای نه چندان دور بود.

این مراسم در مقایسه با همایش ورامین شناسی که چندی پیش در همین مکان برگزار شده بود با استقبال چشمگیری مواجه شد که نشان از علاقه شهروندان به شعر پارسی به ویژه شاهنامه فردوسی دارد.

برنامه هایی از این قبیل که در گذشته کمتر شاهد آن بوده ایم و اگر ادامه یابد می تواند محیطی پویا در جامعه فرهنگی و هنری منطقه جهت آشنایی نسل جدید با فرهنگ و هنر ناب ایران زمین را به ارمغان آورد.

با وجود تلاش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین، عدم توجه به برنامه های فرهنگی از سوی برخی مسئولان یکی از مشکلاتی است که باعث عدم تکرار مداوم این برنامه ها می گردد تا در نهایت برگزاری یک نشست ادبی به مانند این جلسه  بعد مدتها تداعی کننده یک شهاب زودگذر در هوای ساکن شهر باشد.

شهری که در تبلیغات انتخاباتی کاستی های فرهنگی آن دیده می شود و انواع شعارهای و نسخه های فرهنگی برای آن بیان می گردد ولی با پایان فصل انتخابات همه چیز فراموش شده و فرهنگ و هنر در پایین ترین اولویت کاری قرار می گیرد تا حدی که امکانات قبلی هم در این حوزه کاهش یافته و حتی مکان های فرهنگی به دیگر ادارات واگذار می گردد.

نشست نگاهی به شاهنامه در کنار کیفیت مطلوب و استقبال شهروندان صاحبنظر، هر چند با استقبال مناسبی از سوی مسئولان همراه نبود ولی شاهد حضور پرشور نامزدهای انتخابات مجلس در دشت ورامین بود که به این طریق به دنبال اثبات علاقه خود  به وادی فرهنگ و هنر بودند.

در حالی پنج کاندیدای انتخابات مجلس به همراه نماینده فعلی در این نشست حضور داشتند که دوباره وعده های تکراری از سوی برخی از آنان شنیده می شد تا حدی که مجری جلسه از همکاری یکی از این چهره ها تقدیر به عمل آورد که باز تداعی کننده تجارب انتخاباتی گذشته باشد.

تجربه ای که در انتخابات مجلس و شورای اسلامی شهر مشترک است و نشان دهنده بها دادن به برنامه های فرهنگی و ورزشی تنها در آستانه انتخابات و فراموشی آن پس از پایان رقابت می باشد.

دلیلی بر اثبات ادعای حضور نمایشی برخی نامزدهای انتخاباتی در مراسم های فرهنگی و ورزشی، عدم شرکت هیچ یک از اعضای شورای اسلامی شهر در این نشست بود، حال آنکه در آستانه انتخابات شوراها نامزدهای شورای شهر جای خود را با کاندیداهای نشستن بر روی صندلی سبز عوض می کنند.

حال در انتخابات آتی لازم است با بهره گیری از تجارب گذشته و با درک نیت حقیقی گزینه های فعلی، چهره ای  لایق خدمت انتخاب گردد که از سر دلسوزی و با هدف جبران کاستی ها پا به میدان انتخابات گذاشته است تا دیگر شعار های بی عمل تعیین کننده برنده رقابت های انتخاباتی نباشد و دشت ورامین با تعامل سازنده با دولت به جایگاه شایسته خود در تمام ابعاد از جمله امور فرهنگی و ورزشی برسد.

 

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.