با ما همراه باشید

اتاق خبر

پیشنهاد استقرار دفتر مرکزی خانه مطبوعات در شهرری

خبر استان : رییس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه پیشنهاد استقرار دفتر مرکزی خانه مطبوعات شهرستان های استان تهران را در شهرری ارائه کرده ایم ابراز امیدواری کرد که این امر تحقق یابد.مهدی ابوالحسنی در بازدید از دفتر ایرنا در شهرستان ری گفت: 3 نفر از اعضاء هیات موسس خانه مطبوعات شهرستان های استان تهران از فعالان رسانه ای شهرستان ری هستند و با توجه به سابقه و حجم فعالیت های مطبوعاتی و رسانه ای و گستردگی شهرستان ری، استقرار دفتر مرکزی این خانه در شهرری انتظار بجایی است.

وی تلاش برای ساماندهی خبرنگاران و فعالان مطبوعاتی و رسانه های محلی را از جمله فعالیت های اداره ارشاد شهرستان ری ذکر کرد و افزود: ساماندهی مطبوعات شهرستان ری اعم از نشریات محلی، دفاتر سرپرستی، روزنامه نگاران و خبرنگاران، گام مهمی در بهبود و ارتقا فعالیت رسانه ای این منطقه است.
ابوالحسنی همچنین با اشاره به فعالیت رسانه ها در کشور گفت: امروز متاسفانه شاهدیم که بسیاری از مطبوعات و رسانه ها با برجسته کردن اخبار ناامید کننده و تنش زا از ایران و اقصی نقاط دنیا آرامش روان و ذهن مخاطب را مختل کرده اند درحالیکه القای آرامش و امید به مردم از مهمترین رسالت های رسانه ها است.
وی با اشاره به سابقه طولانی خبرگزاری ایرنا در حوزه اطلاع رسانی و فعالیت رسانه ای در کشور گفت: دفتر خبرگزاری ایرنا در شهرستان ری عملکرد مطلوبی داشته است و این روند رو به رشد باید حفظ شده و در جهت رشد فرهنگی و علمی کشور حرکت کند.
ابوالحسنی خواستار تلاش رسانه ها برای ترویج مولفه های فرهنگی و هنری شد و افزود: امروزه در دنیا نقش رسانه ها و ارتباطات کمتر از قدرت نظامی نیست و در حوزه های فرهنگ، سیاست، اقتصاد و اجتماع نیز تأثیرات فراوانی بر جای می گذارند.
در ابتدای این دیدار رییس خبرگزاری ایرنا در شهرستان ری با ارائه گزارشی از فعالیت این دفتر در حوزه اطلاع رسانی و رصد مسائل شهرستان ری گفت: ایرنا دفتر شهرری همواره تلاش دارد تا بر اساس سیاست های سازمانی، اصول حرفه ای و توجه به کیفیت در انتشار اخبار عمل کند.
محمد بیدارمنش افزود: ایرنا با در نظر گرفتن اصول صحت، سرعت و دقت تلاش دارد تا واقعیت های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را رصد کرده و با توجه به رسالت هایی که یک رسانه مسوول و متعهد نسبت به جامعه و کشور بر عهده دارد بازتاب دهد.
وی گفت: ایرنا شهرری با ایجاد ارتباط میان مردم و مسوولان شهرستان ری در جهت اصلاح امور قدم بر می دارد و نسبت به هیچ جریان، جناح و ارگانی بغض ندارد.
بیدارمنش گفت: ایرنا در کنار مسوولان برای انعکاس تلاش ها و زحمات آنان برای اداره بهتر کشور و در کنار مردم برای انعکاس و کمک به رفع مشکلات و کاستی ها قرار دارد و تلاش دارد که رابط و امین مسوولان و مردم باشد.
شهرستان ری به عنوان یکی از شهرستان های استان تهران در جنوب شرقی تهران واقع شده است و از شمال به تهران، از جنوب به قم، از شرق به ورامین و پاکدشت، از غرب به اسلامشهر، رباط کریم و زرندیه محدود می شود و دارای سه بخش مرکزی، کهریزک و فشافویه است.
شهرری(شاه عبدالعظیم) به عنوان بخش مرکزی شهرستان ری تا مرکز شهر تهران بالغ بر ۱۴ کیلومتر فاصله دارد و شهرت اصلی این شهر بیشتر به خاطر وجود بارگاه عبدالعظیم الحسنی(ع) است ضمن اینکه این شهر از قدیمی ترین مناطق کشور نیز به شمار رفته و آثار باستانی فراوانی را در خویش جای داده است.

منبع : ایرنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.