با ما همراه باشید

پاکدشت

پاکدشت شهرستان استراتژیک است / همه باید در زمینه پدافند غیرعامل توانمند شوند

خبر استان : نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، شهرستان حوزه انتخابیه خود را منطقه‌ای استراتژیک معرفی کرد و گفت: همه باید در زمینه پدافند غیرعامل توانمند شوند.

فرهاد بشیری صبح امروز در جمع اصناف و کسبه شهرستان پاکدشت و در مانور غیرعامل کارخانه مددرویان این شهرستان با برشمردن  ضرورت توجه به پدافند غیرعامل، از رویکرد سال‌های اخیر به این مساله تقدیر کرد و اظهار داشت: مسلماً آمادگی در برابر آسیب‌ها و تهدیدات خارجی موجب کاهش آسیب‌پذیری تجهیزات حیاتی و حساس کشور می‌شود.

وی گفت: شهرستان پاکدشت از موقعیت خاصی در کشور برخوردار است و نقاط استراتژیک مهمی چون مجموعه پارچین، سد ماملو، نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت در آن وجود دارد و همین مساله این ضرورت را ایجاب می‌کند تا بحث پدافند غیرعامل در آن به‌ صورت جدی دنبال شود.

نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: پدافند تنها منحصر به نیروهای نظامی نیست بلکه سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی و همه شهروندان باید آموزش‌های لازم در ارتباط با آن را فرا بگیرند.

بشیری پدافند غیرعامل را موجب صرفه‌جویی در سرمایه و موجودی یک کشور دانست و گفت: متاسفانه آمارهای کسب شده طی این هفته از مراکز دولتی که به‌منظور سنجش  آمادگی در زمینه پدافند غیرعامل برگزار شد، نشان داد آسیب پذیری‌هایی وجود دارد که باید با شناسایی این نقصان‌ها آن‌ها را برطرف کرد.

نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نقش صنوف و بخش خصوصی در این آمادگی دفاعی تصریح کرد: در شرایطی که کشور با تحریم مواجه است و از نظر اقتصادی تنگناهایی وجود دارد کسبه و اصناف صبورانه مشکلات را تحمل و با مردم به مدارا و با انصاف رفتار می‌کنند.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.