با ما همراه باشید

اتاق خبر

هدف مدیران شهری درآمدزایی است نه آموزش های شهروندی

خبر استان : احمد مسجدجامعی در جلسه شورای شهر از یک لایحه درباره سازمان فرهنگی هنری شهرداری و سرای محلات انتقاد کرد.

احمد مسجدجامعی گفت: اجزای لایحه تعرفه های خدمات فرهنگی، آموزشی و تفریحی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سرای محلات شهرداری تهران در سال 94 از هم پشتیبانی نمی کنند.

او یکشنبه 10 آبان در دویست و یکمین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: مصداق های مختلفی برای لایحه تعرفه های خدماتی؛ فرهنگی؛ هنری؛ آموزشی و تفریحی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می توان ذکر کرد. به عنوان نمونه در بند 4 این لایحه آمده است که حداقل 20 درصد از ظرفیت و زمان این مراکز باید به حوزه مهمی چون آموزش و ترویج تکالیف و حقوق شهروندی آن هم به صورت رایگان اختصاص یابد. در حالی که این امر محقق نشده است.عضو شورای شهر تهران گفت: همچنین در بند 6 این لایحه دوباره تاکید شده است که سرای محلات موظفند از ورود به آموزش های غیر مرتبط پرهیز کنند و بخش عمده ای از وظایف ترویجی و آموزشی خود را به آموزش حقوق و تکالیف شهروندی و مباحث مشارکت های اجتماعی اختصاص دهند . این بند هم به حقوق شهروندی برمی گردد و بسیار ضروری است. اما در همین لایحه از 75 سرفصل آموزشی، تنها 3 سرفصل به موضوع حقوق و تکالیف شهروندی اختصاص دارد که نشان می دهد اجزا و بخش های مختلف این لایحه با هم همخوانی ندارد و از اهداف اساسی دور شده است.

مسجدجامعی به مصوبه سال 89 شورای شهر تهران اشاره کرد که بر اساس آن شهرداری تهران موظف شده است حداکثر درمدت 6 ماه استانداردهای ساماندهی خدمات فرهنگی، آموزشی، هنری و تفریحی فضاها و اماکن ذیربط را ارائه کنند که تاکنون چنین کاری به تاخیر افتاده است.

او گفت: به هر حال رویکرد این لایحه بیشتر رقابت با بخش خصوصی و درآمدزایی است نه آموزش تکالیف و حقوق شهروندی.

منبع: خبر آنلاین

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.