با ما همراه باشید

اتاق خبر

وزیر بهداشت به قولش عمل کرد / آغاز به کار دانشگاه علوم پزشکی ورامین

خبر استان : در حالی که طی سال‌های اخیر راه‌اندازی دانشگاه دولتی در رشته‌های پزشکی همواره مطالبه مردم شهرستان ورامین بوده، قرار است از بهمن‌ماه سال جاری فعالیت این دانشگاه در ورامین آغاز شود.

شهرستان ورامین با جمعیت چند صدهزارنفری با مشکلات عدیده بهداشتی و درمانی مواجه است و از طرفی به‌عنوان شهرستان محوری جنوب شرق استان تهران باید بسیاری از نیازهای پزشکی مناطق هم‌جوار نظیر پیشوا و پاکدشت را نیز پاسخ دهد.

کمبود پزشک در تخصص‌های گوناگون یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه پزشکی در شهرستان ورامین محسوب می‌شود که علیرغم تلاش‌های انجام‌شده در این زمینه، این موضوع همچنان وجود دارد.

ضرورت راه‌اندازی دانشکده پزشکی در سایه کمبود پزشک متخصص در ورامین

کمبود پزشک‌های متخصص در مناطق حاشیه‌ای و پرجمعیت شهرستان ورامین سبب بروز مشکلات متعددی در حوزه بهداشتی و درمانی در این شهرستان شده که ضرورت توجه هر چه بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

طی سال‌های اخیر به‌منظور ارتقای سطح علمی منطقه و جبران کمبود پزشک در حوزه‌های تخصصی، راه‌اندازی دانشگاه دولتی در رشته‌های مختلف پزشکی در ورامین به‌عنوان یک مطالبه از وزارت بهداشت و درمان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح شد.

مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین نیز با اختصاص ساختمانی در میدان ولیعصر(عج) این شهرستان، زمینه را برای استقرار دانشکده پزشکی در ورامین فراهم کردند اما پس از کش‌وقوس‌های فراوان، راه‌اندازی این دانشگاه به تأخیر افتاد.

مطالبه‌ای که فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرد

در جریان سفر سال گذشته سید حسین هاشمی وزیر بهداشت و درمان به شهرستان ورامین، راه‌اندازی دانشکده پزشکی یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولان در حوزه بهداشت و درمان مطرح شد.

وزیر بهداشت و درمان نیز در این سفر قول داد که شرایط لازم را برای راه‌اندازی این دانشکده در شهرستان ورامین فراهم کند اما با آغاز سال تحصیلی جدید بازهم خبری از دانشکده پزشکی ورامین نشد و این امر نگرانی‌ها را دوچندان کرد.

وزیر بهداشت به قولش عمل کرد

شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی ماه‌های اخیر رأی به راه‌اندازی مجتمع آموزشی علوم پزشکی در ورامین داد که به گفته نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، مجتمع آموزشی علوم پزشکی فراتر از دانشکده پزشکی است.

اما بالاخره با پیگیری‌های انجام‌شده، راه‌اندازی دانشکده پزشکی در ورامین قطعی شد و دانشجویان رشته‌های در نظر گرفته‌شده برای این دانشکده از بهمن‌ماه سال جاری بر سر کلاس درس خود حاضر می‌شوند.

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی امام‌جمعه موقت ورامین اظهار داشت: مردم شهرستان ورامین منتظر راه‌اندازی رشته‌های مختلف پزشکی متناسب با نیازها و کمبودهای منطقه هستند که امیدواریم توجه لازم در این زمینه شده باشد.

دانشجویان در ساختمان میدان ولیعصر مستقر می‌شوند

علی حیدریان شهردار ورامین که ساختمان دانشکده پزشکی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار داده درباره آخرین وضعیت این ساختمان اظهار داشت: جلسات هماهنگی برای راه‌اندازی دانشکده پزشکی در ساختمان میدان ولیعصر(عج) ورامین برگزارشده است.

وی افزود: در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد و با همکاری مسئولان شهرداری و شورای شهر، این ساختمان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است و قطعاً دانشجویان رشته‌های مختلف در این ساختمان جذب خواهند شد.

منبع : مهر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.