با ما همراه باشید

تهران

جمع آوری 150 کامیون خاک و نخاله از حریم جنوبی تهران

خبر استان : شهردار ناحیه 7 منطقه 20 تهران گفت: شهرداری منطقه 20 هر ماه به صورت میانگین 150 کامیون خاک و نخاله ساختمانی و عمرانی از محدوده حریم این منطقه جمع آوری می کند.

یحیی رنجبران با بیان اینکه تخلیه غیرمجاز ضایعات ساختمانی در محدوده حریم، از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری است، گفت: به منظور تامین امنیت شریان های ارتباطی در محدوده روستاها و رعایت مسائل زیست محیطی ضمن جلوگیری از تخلیه های غیرمجاز، هر ماه حدود 150 کامیون خاک ونخاله عمرانی با حجم عملیات حدود 1500 مترمکعب، از این پهنه جمع آوری می شود.
وی ادامه داد: کمربندی دوم(کهریزک)، محور امام رضا(ع)، حاشیه جاده ری – ورامین، جاده های بین روستایی به ویژه در محدوده محمود آباد و قاسم آباد از مهمترین محورهای تخلیه این ضایعات است.
وی گفت: برپایی مانورهای جهادی، بازدید های میدانی و نظارت مستمر کارشناسان از اقداماتی است که برای مدیریت تخلیه های غیرمجاز و حفظ زیبایی سیمای عمومی حاشیه شهر انجام می شود.
رنجبران بهبود سیمای عمومی مبادی ورودی تهران را از دیگر اهداف این اقدام برشمرد و افزود: خدمات رسانی به محدوده حریم و روستاها از سوی مدیریت شهری با هدف انسان دوستانه و تعامل با دیگر نهادها انجام می شود.
وی بر مشارکت شهروندان در عدم تخلیه ضایعات ساختمانی و عمرانی تاکید کرد و گفت: محدوده مرزی منطقه 15 از سه راه سیمان تا جاده خاوران و روستاهای غنی آباد، قاسم آباد و محمودآباد نیز در چند ماه گذشته در قالب طرح جهادی پاکسازی شد.
منطقه 20 (شهرری) بعنوان جنوبی ترین منطقه شهری شهرداری تهران دارای حدود 378 هزارنفر جمعیت، 176 کیلومتر مربع وسعت ، 7 ناحیه و 22 محله است.
سابقه و قدمت 6 هزار ساله شهرری و وجود اماکن و عناصر با ارزش تاریخی و همچنین وجود حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ویژگیهای بسیار بارز و خاص تاریخی ـ مذهبی به این منطقه بخشیده و آن را نسبت به سایر مناطق تهران، مجزا و متفاوت ساخته است.
جدا افتادگی کالبدی منطقه از تهران، وجود سطوح قابل توجه کاربریهای صنعتی و انبارداری و همچنین وجود سطوح قابل توجه اراضی مزروعی و فضای سبز به خصوص در حاشیه از مهمترین ویژگیهای این منطقه بشمار می رود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.