با ما همراه باشید

اتاق خبر

حرم عبدالعظیم حسنی میزبان عاشقان حسینی

خبر استان : دسته جات عزاداری با حضور در قبله تهران ضمن ابراز ارادت به مقام شامخ حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شهادت سید و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران با وفایش را به این شخصیت بزرگ تسلیت گفتند.

همزمان با روز عاشورای حسینی شهرستان های استان تهران در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان غرق در اندوه و ماتم است و عزاداران حسینی با حضور در اماکن مذهبی و به یاد ۷۲ شهید دشت کربلا به سر و سینه زده و اشک ماتم می ریزند.

در شب عاشورای حسینی هیئات مذهبی و دسته جات عزاداری در نقاط مختلف استان تهران، با حضور در خیابان ها و میادین اصلی شهر، صحنه های بی نظیری از عشق و دلدادگی مردم ایران اسلامی به اهل بیت عصمت و طهارت را به معرض نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام ابوترابی سخنران مراسم عزاداری در حرم امام راحل

در شب عاشورای حسینی مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان در حرم مطهر بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت الاسلام ابوترابی نائب رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

ابوترابی در این مراسم با اشاره به اهمیت فلسفه عاشورا اظهار داشت: امام حسین(ع) هیچگاه از مرگ هراس نداشت و به خاطر احیای ارزش های اسلامی، سعادت ابدی را انتخاب کرد و همین امر باعث شد تا در تاریخ جاودانه بماند.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: امام حسین(ع) با انتخاب مرگ با عزت به جای زندگی باذلت درس بزرگی را به انسان ها داد.

حضور باشکوه مردم در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

وی حرکت امام راحل را ادامه دهنده حرکت سید و سالار شهیدان دانست و ادامه داد: امام خمینی(ره) نیز با تأسی به سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) مسیر انقلاب اسلامی ایران را هدایت و رهبری کرد و آن را به نتیجه رساند.

همچنین مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی با حضور ارادتمندان و هیئات مختلف عزاداری برگزار شد و مردم مومن و انقلابی شهرری در غم جانکاه حادثه عاشورا بر سر و سینه زدند.

دسته جات عزاداری با حضور در قبله تهران ضمن ابراز ارادت به مقام شامخ حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شهادت سید و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران با وفایش را به این شخصیت بزرگ تسلیت گفتند.

عبدالله ترابی یکی از شرکت کنندگان در این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شب عاشورا سینه های ارادتمندان به سید و سالار شهیدان سنگین است و اشک ها از گونه های عزاداران حسینی جاری است.

وی افزود: ظلمی که در حق خانواده نبی مکرم اسلام(ص) در حادثه عاشورا کردند، هیچگاه از اذهان و یاد تاریخ پاک نخواهد شد و این سند مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت بود.

ترابی ادامه داد: متأسفانه امروز نیز مشاهده می کنیم که شیعیان اهل بیت به جرم طرفداری از اهل بیت کشته می شوند و این نشان دهنده آن است که نسل عمر سعدها همچنان در جهان وجود دارند.

برگزاری آیین عزاداری عاشورای حسینی در شهرهای استان تهران

در شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، فیروزکوه، دماوند، پردیس، اسلامشهر، شهریار، شهرقدس، رباط کریم و سایر مناطق استان تهران، مراسم عاشورای حسینی با شکوه خاصی در حال برگزاری است.

دسته جات عزاداری با حضور در خیابان های شهرهای مختلف استان تهران به اقامه عزا پرداخته و در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان عزاداری و سوگواری می کنند.

مساجد، حسینیه ها، هیئات مذهبی و امامزادگان واجب التعظیم در شب و روز عاشورای حسینی شاهد حضور عزاداران و دلباختگان مکتب حسینی است.

ایستگاه های صلواتی نیز همانند روزهای دیگر دهه محرم در شهرهای مختلف استان تهران از عزاداران و سوگواران سید و سالار شهیدان پذیرایی می کنند.

حجت الاسلام حسن منتظری کارشناس مذهبی  اظهار داشت: عاشورای حسینی روز مانور شیعه و نشان دهنده اقتدار و عظمت پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است.

وی افزود: دلباختگی به سید و سالار شهیدان سن و سال، مرز و بوم و دین و آیین نمی شناسد به همین خاطر مشاهده می کنیم که مراسم عاشورای حسینی در دور ترین نقاط جهان نیز با شکوه و عظمت خاصی در حال برگزاری است.

منتظری ادامه داد: امام حسین(ع) با حرکت تاریخ ساز خود اجازه ایجاد انحراف در مکتب نبی مکرم اسلام(ص) را نداد و برای همیشه در تاریخ جاودانه شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.